TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Członkowie Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego wytknęli państwom UE m.in. brak spójnej polityki skierowanej do podróżujących samolotami, brak przejrzystości sprzedaży biletów, niewystarczającą informację oraz brak świadomości pasażerów swoich praw.
reklama
Parlament Europejski oraz Komisja Europejska maję przyjąć opinię EKES dotyczącą zmian dwóch istniejących przepisów o prawach pasażera w październiku br.
Według statystyk BEUC, większość pasażerów, którzy zostali dotknięci opóźnieniem samolotu lub dodatkowo brakiem możliwości skorzystania z następnego, skomunikowanego z nim, nie posiadają odpowiednich informacji, zaś linie lotnicze, mimo odpowiedniego rozporządzenia UE, nie zapewniają im ani zakwaterowania, ani wyżywienia. To oznacza, że egzekwowanie prawa w państwach członkowskich pozostawia jeszcze wiele do życzenia.
Nie należy jednak zapominać o sytuacjach, w których linie lotnicze nie mogą zostać obciążone odszkodowaniami. W 2010 r. jedynie 5 proc. z nich zostało uznane za winne anulowania lotów.
Kolejnym problemem z jakim zmaga się cała UE są prawa osób niepełnosprawnych. Brak odpowiednich informacji, brak szkoleń dla pracowników, obawy przed dodatkowymi kosztami to główne zarzuty wobec przewoźników lotniczych.
Marjeta Jager, dyrektor w Komisji Europejskiej zapewniła, że stosowny projekt zostanie skierowany do dalszych prac w UE. Ma on zakładać zrównoważony podział obciążeń między poszczególnymi podmiotami sektora lotniczego.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami