TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-06-20 - Polska jako marka. Promocja kraju nieskuteczna?

14 czerwca odbyła się w Warszawie konferencja "Polska jako marka". Wnioski płynące ze spotkania mogą być niepokojące.

reklama


Według Jose Filipe Torresa, prezesa Bloom Consulting - firmy, która zajmuje się brandingiem państw, osoby odpowiedzialne za wizerunek Polski, nie wiedzą, co chcą konkretnie osiągnąć poprzez swoje działania promocyjne. Zdaniem Torresa, w budowaniu marki danego kraju nie chodzi tylko o to, aby przyciągnąć turystów, czy inwestorów, ale również zwiększyć dobrobyt obywateli. Nad każdą strategią należy pracować oddzielnie, bowiem tylko takie planowanie może zaowocować sukcesem.

Przygotowując akcje promocyjne trzeba wziąć pod uwagę, że te same zwroty mogą oznaczać dla różnych państw zupełnie co innego. Nie zawsze chwalenie się rzekomymi atutami może zachęcić wszystkich jednocześnie do odwiedzenia danego kraju. Dlatego trzeba opracowywać oddzielne metody promocji.

W badaniach atrakcyjności państw, które zostały przeprowadzone przez Bloom Consulting w latach 2005-2009 Polska nie wypadła najlepiej.

Według Grzegorza Kiszluka, twórcy Pierwszej Polskiej Platformy Marketingu Miejsc Brief for Poland, reklamy Polski są bardzo przeciętne, nie wyróżniamy się spośród innych państw. Jego promocję Polski powinno poprzedzić rozwinięcie pięciu płaszczyzn:
- PPP - Partnerstwo Publiczno Prywatne - trzeba poprawić prawo, obalając mit, że każdy biznesmen jest złodziejem, a niewielka pomyłka w wyliczeniach nie będzie wykluczać z przetargu,
- małe i średnie przedsiębiorstwa - ułatwienie procedur związanych z zakładaniem firmy, wsparcie rodzimych firm za granicą,
- uczelnie ekonomiczne - teoria powinna zostać skonfrontowana z doświadczeniami biznesowymi,
- jakość życia - poprawa infrastruktury, umożliwienie Polakom prowadzenia ciekawego trybu życia,
- branding - należy zaprezentować nie wiele wątków, które będą atrakcyjne dla inwestorów. Ważne są zarówno gospodarka, turystyka jaki i talenty.

Niestety te wszystkie postulaty brzmią jak program wyborczy i od razu wiadomo, że ich realizacja jest trudna - przynajmniej w obecnej sytuacji, gdy mamy sejm i polityków zajmujący się wszystkim tylko nie realną sytuacją gospodarczą.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com