TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-07-10 - Exim Tours: Nie będziemy sprzedawać poniżej kosztów

Zmiany kapitałowe i personalne jakie zaszły w ostatnim czasie w Biurze Podróży Exim Tours spowodowały zmianę strategii działania.

reklama


Jedna z dotychczasowych ważniejszych, decyzji firmy dotyczy cen sprzedawanych wycieczek. W poprzednich latach Exim Tours ulegał ogólnej tendencji panującej na polskim rynku biur podróży, taniego wyprzedawania części wycieczek w ramach oferty last minute. Obecnie ma się to zmienić.

- Nie będziemy oferować wycieczek poniżej kosztów, nawet jeśli miałoby to wpłynąć na zmniejszenie ilości klientów - zapowiada Tomas Husar, dyrektor zarządzający Exim Tours. Obecnie odczuwamy nieznaczne zmniejszenie wielkości sprzedaży wynikające ze zmiany polityki cenowej, ale takie zachowanie powinno przynieść tylko pozytywne efekty finansowe. Biuro podróży, jak każdy biznes powinien przynosić zysk. Będziemy więc prowadzić sprzedaż według realnych cen. Nie chcemy być postrzegani jako low cost wśród biur podróży. Nie musimy szybko i tanio sprzedawać jak robi to wiele polskich biur podróży tylko dlatego, żeby zachować płynność finansową. Jednocześnie będziemy dążyć do dopracowania naszej oferty i podniesienia jej jakości .

Zmiana polityki cenowej wynika z oparcia finansowego w holdingu REWE Group, który od niedawna jest większościowym udziałowcem holdingu Exim Tours.

Zdaniem Tomasa Husara trudna sytuacja finansowa wśród polskich touroperatorów wynika ze struktury naszego rynku turystyki wyjazdowej, która jest odmienna od tej jaka istnieje w innych krajach m.in. w Czechach. Tam 60 % rynku jest w rękach trzech wiodących touroperatorów. W Polsce organizacją turystyki wyjazdowej zajmuje się wiele biur podróży, które w wyniszczającej walce o klienta konkurują, nie jakością a ceną. Sytuację tę pogłębia zachowanie agentów, którzy korzystając z możliwości systemu rezerwacyjnego Merlin w sprzedaży również kierują się wyłącznie najniższa ceną - mówi Tomas Husar.
JN


Zarówno cena jak i jakość ofert turystycznych proponowanych przez agentów w dużej mierze wynika z potrzeby rynku. Z uwagi na to, że wakacyjne budżety Polaków znacząco uszczupliły się na przestrzeni lat, są oni zmuszeni często oferować swoim klientom najtańsze oferty.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com