TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Rosyjskie telewizje zakazały emisji reklamy Burger Kinga, w która promowała Whoppera porównując go do kwiatu maku.
reklama
Sieć restauracji fast-food w ten przebiegły sposób chciała podkreślić swoją przewagę nad swoim największym konkurentem - McDonald's. Hasło przyświecające kampanii reklamowej brzmi "Czas maku się skończył". Na początku spota można zobaczyć kwiat maku, który jest miażdżony przez Whoppera.
W języku rosyjskim, podobnie jak w polskim słowo "mak" to potoczne określenie sieci McDonald's. Tymczasem z maku wytwarza się także narkotyki takie jak heroina, morfina i opium. Właśnie dlatego największe rosyjskie stacje telewizyjne odmówiły emisji tej reklamy.
Sieć zamieściła reklamę w internecie, można ją zobaczyć na poniższym filmiku.
Szef marketingu Burger Kinga w Rosji Iwan Szestow tłumaczy, że mak ma symbolizować zły nawyk, dla którego dobrą alternatywą jest kanapka Whopper.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami