TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-05-26 - Kobiety przejmują pałeczkę w organizacji urlopu?

Jak kształtują się najnowsze trendy w turystyce zagranicznej? Kto zajmuje się wyborem miejsca wypoczynku i organizacją podróży? Odpowiedzi na te pytania dostarcza najnowsze badania rynku wykonane na zlecenie portalu tanie-podróżowanie.net, będącego marką handlową centrum lotniczego Sky4Fly.

reklama


W 1841 roku Thomas Cook założył w Anglii pierwsze biuro podróży. Był to początek fenomenu nowoczesnej turystyki. Ostatnie 150 lat to czas stopniowego upowszechniania się turystycznych wyjazdów wypoczynkowych, początkowo zarezerwowanych dla elit, z czasem dostępnych dla każdego. Przez większość tego okresu to mężczyźni zajmowali się podejmowaniem decyzji w sprawach podróżniczych. Do nich należała organizacja i wybór miejsca wycieczek. Kobiety uzależnione od mężów godziły się na to, a samodzielne przedsięwzięcia podróżnicze przedstawicielek płci pięknej należały do rzadkości.

Dziś sytuacja diametralnie się zmieniła. Dowodem na to jest nie tylko coraz większa obecność w mediach znanych i lubianych kobiet podróżniczek, lecz także dane statystyczne. Jak pokazują najnowsze badania zlecone przez portal wycieczkowy Tanie Podróżowanie, teraz to kobiety przejęły inicjatywę.

Jak donoszą eksperci, kobiety stanowią blisko 70% wszystkich klientów odwiedzających portal i korzystających z jego oferty wycieczek zagranicznych. Zjawisko to ma przynajmniej kilka przyczyn. Dużą część klientów stanowią osoby młode, w wieku szkolnym i studenci (blisko 40%). Stąd wniosek, że młode kobiety nie stronią od podróżowania, przeciwnie, w pełni korzystają z możliwości jakie daje im nowy, pozbawiony granic świat.

Nie oznacza to jednak, że dojrzałe panie nie korzystają z uroków zagranicznych wakacji. Udział w wyszukiwaniu i rezerwacji ofert turystycznych rozkłada się równomiernie na pozostałe grupy wiekowe. Jaki z tego wniosek? Jak twierdzą eksperci Taniego Podróżowania, wysoka aktywność kobiet na rynku turystycznym jest znakiem czasów. Nowoczesna kobieta jest mobilna i niezależna, a co za tym idzie, przejmuje inicjatywę w kwestii planowania i organizacji urlopów. Także kobiety pozostające w stałych związkach biorą sprawy w swoje ręce.

- Kobiety są bardziej dokładne w analizowaniu oferty wycieczki zagranicznej. Biorą pod uwagę odległość od plaży, infrastrukturę hotelu (np. czy jest plac zabaw i animacje) a także opinie użytkowników, którzy już odwiedzili dane miejsce wakacyjne. Dlatego też nasze wysiłki zmierzają w kierunku zapewnienia pełnych, czytelnych informacji popartych rzetelnymi opiniami turystów - podkreśla Wiceprezes firmy Piotr Chalimoniuk.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com