TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Od stycznia bieżącego roku spółka Lotos Air BP Polska oraz Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach rozpoczęły współpracę w zakresie dostaw paliw lotniczych "do skrzydła." Dywersyfikacja paliw lotniczych w Katowice Airport to kolejny krok w demonopolizacji tego rynku.
reklama
"Kolejny dystrybutor paliw to dobra wiadomość przede wszystkim dla linii lotniczych i pośrednio pasażerów. Paliwo to istotny składnik kosztów funkcjonowania każdej linii lotniczej. Lotos - Air BP Polska jest czwartym operatorem paliwowym, który będzie świadczyć usługi na naszym lotnisku. Ważne jest dla nas, że jest to partner solidny, o mocnej pozycji na rynku. Współpraca z takimi partnerem to istotny element w podwyższaniu rentowności linii lotniczych operujących w naszym porcie." - zauważa Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, zarządzającego Katowice Airport.
Z kolei Maciej Szozda, wiceprezes Grupy Lotos ds. handlu dodaje: "Wejście Lotos Air BP Polska na lotnisko w Katowicach to kolejny krok w rozwoju krajowego rynku paliw lotniczych i sygnał, jak ważnym regionem jest dla nas Śląsk. Od wielu lat klientom z tego regionu oferujemy paliwa płynne, oleje silnikowe oraz asfalty drogowe."
"Dalej chcemy przyciągać najwyższą jakością oferowanych produktów i usług logistycznych. Jet A1 sprzedajemy bezpośrednio "do skrzydła" w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, a od stycznia br. w Katowicach." - tłumaczy Artur Warsocki, prezes Lotos Air BP Polska.
Tak zwane "tankowanie do skrzydła" oznacza skrócenie łańcucha dostaw oraz możliwość kontrolowania całego procesu dostawy paliwa do samolotu.
W 2013 roku z Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach wykonano niemal 29 tys. operacji lotniczych, czyli startów i lądowań.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami