TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-10-14 - Ekspansja Eurolotu

Eurolot w przyszłym tygodniu ogłosi otwarcie ósmej krajowej trasy - z Poznania do Rzeszowa. Ponadto polski przewoźnik rozstrzygnie wart około pół miliarda złotych kontrakt na nowe samoloty, które umożliwią firmie większą niż dotychczas ekspansję.

reklama


Eurolot, który do niedawna pracował wyłącznie na zlecenie Lot-u, od lipca działa też na własny rachunek i jeszcze w grudniu planuje uruchomić pierwsze połączenie zagraniczne, z Gdańska i Warszawy do Popradu na Słowacji. Przewoźnik podpisał również umowę z Winnicą na Ukrainie na obsługę połączeń czarterowych do Krakowa.

- Nic już nas nie zatrzyma. Pomysł chwycił. Do września przewieźliśmy ponad 20 tys. pasażerów - mówi Jacek Balcer, dyrektor marketingu w Eurolocie - Gdy linia startowała, sceptycy uważali, że dobrze będzie, jak przewiezie 9 tys. osób, i to do końca roku. Eurolot odrzuca sugestie, jakoby miał rywalizować o pasażerów z LOT-em. - Po prostu weszliśmy w niszę, w której przewoźnik dotąd nie operował.

Sieć wciąż się rozrasta, a lokalne samorządy ustawiają się w kolejce do otwarcia nowych tras nie do LOT-u, ale właśnie do Eurolotu. Aby ich obsłużyć linia potrzebuje nowych samolotów. Obecnie posiada 14 maszyn, 10 z nich obsługuje jednak trasy LOT-u pomiędzy regionami a Warszawą. - Tymi siłami już nic więcej nie jesteśmy w stanie zrobić - przyznaje Jacek Balcer.

Eurolot ma do wyboru samoloty typu ATR 72-600 lub Bombardier Q-400. Każdy z nich kosztuje w zależności od standardu wyposażenia ok. 14 mln dolarów. Linia myśli o zakupie 12 - 14 maszyn, dlatego kontrakt może mieć wartość powyżej 500 mln zł. Tak duże zlecenie polski przewoźnik złożył ostatnio trzy lata temu. Był to LOT, który w 2008 roku kupił 12 embraerów 175, które zastąpiły wysłużone embraery 145.

Aktualnie z połączeń lotniczych krajowych w ciągu roku korzysta około 2 mln osób, a szacuje się, że ta liczba będzie wzrastać o 10 - 12 proc. rocznie. Jak wynika ze statystyk ruchu lotniczego ludzie wybierają podróże drogą powietrzną, ponieważ jakość usług oferowanych przez przewoźników kolejowych i autokarowych pozostawia wiele do życzenia. Za komfort i oszczędność czasu coraz więcej pasażerów jest gotowych zapłacić nawet dwa, trzy razy więcej.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com