TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-11-07 - Unijne Paszporty Turystyczne odniosły sukces

Kampania turystyczna województwa kujawsko-pomorskiego odniosła sukces. W konkursie wzięło udział 248 osób, które zdobyły co najmniej 6 z 10 pieczątek polecanych atrakcji turystycznych. Największym zainteresowaniem cieszyły się Toruń i Inowrocław.

reklama


Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna wydrukowała 10 tysięcy Unijnych Paszportów Turystycznych na zlecenie urzędu marszałkowskiego. Niewielką książeczkę można było zdobyć między innymi w punktach informacji turystycznej oraz przez internet, na co zdecydowało się pół tysiąca osób. Dzięki paszportowi turyści mogli korzystać ze zniżek na zakup biletów w 10 wytypowanych miejscach regionu, a także zdobywać pieczątki. Każdy, kto zdobył sześć takich pieczątek mógł wziąć udział w konkursie.

W książeczkach polecano: Biskupin, starówki w Chełmnie, Golubiu-Dobrzyniu i Inowrocławiu, Baszty Gołębnik i Klasztorną w Toruniu, ekspozycję DAG Fabrik w Bydgoszczy, Bory Tucholskie, Mysią Wieżę w Kruszwicy, parki w Ciechocinku oraz pałac w Ostromecku.

Akcja trwała od 13 sierpnia do 15 października. Organizatorzy myślą już o przyszłorocznej edycji.

Do konkursu zgłosiło się co najmniej 248 turystów, którzy zdobyli sześć lub więcej pieczątek. Główną nagrodą był weekend w hotelu Pałac Romantyczny w Turznie. Nagrodę dodatkową - pobyt w gospodarstwie agroturystycznym Chabry i Maki pod Ciechocinkiem, przygotowano dla turystów, którzy zebrali wszystkie 10 pieczątek.

Do akcji przyłączyli się głównie mieszkańcy województwa, jednak pojawili się również turyści z Poznania, Warszawy, Brzegu, Koszalina, Tychów oraz Wałbrzycha. Najwięcej pieczątek przybijano w Toruniu i Inowrocławiu.

W ramach kampanii odbyły się również inne konkursy, między innymi fotograficzny, w którym wzięło udział 21 autorów. Jury wybrało spośród 81 prac zdjęcie Baszty Prochowej w Chełmnie wykonane przez Annę Kaźmierak. W internecie pojawiły się quizy, a w konkursie wiedzy na Facebooku wzięło udział ponad 70 turystów.

Podczas kampanii urząd marszałkowski promował również Regionalny Program Operacyjny. Miejsca, które zostały wytypowane do zwiedzania oraz organizatorzy kampanii korzystali ze środków z RPO. Na akcję przeznaczono 167 tysięcy zł.

Już teraz na stronie internetowej paszport.com.pl turyści mogą zgłaszać własne propozycje miejsc, które powinny według nich zostać wytypowane do zwiedzania w przyszłym roku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com