TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-02-12 - Jak skutecznie promować turystykę przyjazdową?

W dniu 11 lutego został rozstrzygnięty konkurs na Gdański Produkt Turystyczny 2013. Była to 5 edycja konkursu, podczas której organizatorzy turystyki, instytucję miejskie i pozarządowe, przedsiębiorcy, a także stowarzyszenia miały możliwość podzielenia się swoimi pomysłami w czterech kategoriach (Aktywny Gdańsk, Bursztynowy Gdańsk, Gdańsk - Dotknij Wolności, Gdańsk Na Fali: jachty, kitesurfing i morze).

reklama


Konkurs na Gdański Produkt Turystyczny miał na celu wyłonienie innowacyjnych, wielosezonowych, atrakcyjnych produktów turystycznych dotyczących turystyki przyjazdowej i ich promocję.

Formuła konkursu przebiegała dwutorowo poprzez Kapitułę Konkursu oraz Plebiscyt Internetowy. Kapituła po zapoznaniu się ze wszystkimi zgłoszeniami przyznała nagrodę główną, wyróżnienie, a także dokonała wyboru pięciu najlepszych produktów turystycznych, które wzięły udział w plebiscycie internetowym wyłaniając zwycięzcę Nagrody Internautów.

Nagroda główna została przyznana firmie Darkis Travel S.C za Rejsy turystyczne do Westerplatte statkami stylizowanymi na Galeony. Produkt spotkał się z szerokim poparciem kapituły, złożonej z ekspertów z branży turystycznej, gdyż łączy on w sobie 3 atrakcję: rejs, opowieści o historii danych zabytków oraz koncert szantowy na żywo, co jest nie lada atrakcją dla turystów.

Z zainteresowaniem kapituły konkursu spotkał się także produkt Bursztynowy Gdańsk zgłoszony przez Karczmę Piwną Gdański Bowke uzyskując wyróżnienie. Bursztynowy Gdańsk to połączenie najważniejszych cech regionu: bursztynu wraz z krótką podróżą kulinarną w postaci menu degustacyjnego Bursztynowa Uczta, które pobudzają zmysły turystów.

Natomiast nagroda internautów wyłoniona przez plebiscyt internetowy została przyznana wydarzeniu Baltic Sail, które przedstawiła Fundacja Gdańska, uzyskując największą liczbę głosów. Zwycięski produkt to jedna z największych imprez żeglarskich w Polsce! Celem wydarzenia jest popularyzacja morskiego dziedzictwa regionu Morza Bałtyckiego, promocja Gdańska i jego żeglarskich tradycji. To 4 dni morskiego świętowania! W 2013 roku Zlot Żaglowców odbędzie się już po raz XVII!

Zwycięskim produktom zostaną nadane tytuły - "Gdański Produkt Turystyczny 2013", "Gdański Produkt Turystyczny 2013" - wyróżnienie oraz "Gdański Produkt Turystyczny 2013" - nagroda internautów na okres roku. Dodatkowo w ramach nagrody zostanie zrealizowana kampania promująca na stronie patronatu medialnego konkursu gazeta.pl. Oficjalne wręczenie nagród odbędzie się 13 marca 2013 podczas konferencji Nowe trendy w turystyce.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com