TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-05-10 - Zakupy grupowe robią w Polsce karierę?

Po Grouponie i CityDeal jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać serwisy oferujące duże zniżki na zakup produktów i usług.

reklama


Idea zakupów grupowych przybyła do nas ze Stanów Zjednoczonych. Idea jest prosta. Usługodawcy mogą sobie pozwolić na duże rabaty, wiedząc, że dana ilość kuponów zostanie sprzedana. Wynika to z tego, iż koszty stałe, takie jak personel czy siedziba dzielą się na większą liczbę klientów, tym samym są niższe. Ale nie zarobek jest głównym celem firm, wchodzących we współpracę z portalami zakupowymi. Sprzedaż swoich usług czy produktów przez portale zakupowe, to przede wszystkim reklama, na którą nie każdą firmę stać. Szacuje się, że co piąty internauta w Polsce przegląda portale z zakupami grupowymi.

- Przy pierwszej akcji, w ciągu kilku godzin sprzedaliśmy np. ponad 2500 kuponów na dwudniowy pobyt w naszym Hotelu Dosłońce Conference &SPA - mówi Katarzyna Korepta, Specjalista ds. Sprzedaży Internetowej. - Oferta przede wszystkim musi być atrakcyjna, a rabat wysoki. W innym razie możemy na portalu zakupów grupowych do siebie zniechęcić.

Liczba portali zakupów grupowych stale rośnie. Oprócz znanego już Groupona, można wymienić chociażby Gruper, FastDeal, MyDeal, Cuppon, Okazik, Grupust, Gruping, CitySniper, Citeam, DailyDeal i jeszcze wiele innych. Pojawienie się konkurencji na tym rynku sprawiło, że portale musiały zliberalizować i zróżnicować zasady współpracy. Różna jest także ich skuteczność.

Chociaż firmom sprzedającym swoje usługi, czy produkty na portalach zakupów grupowych zależy głównie na zainteresowaniu swoich klientów ofertą po to, aby wrócili po inne usługi, to jednak spora grupa zakupowiczów traktuje je jako sposób na tańsze życie w luksusie.

Najczęściej z usług serwisów korzystają restauracje, hotele, pojawiają się oferty tanich przelotów, wczasów. Stąd też powstają oferty tematyczne np. travel. Swoją szansę widzą tu także instytucje kulturalne, dlatego bilet do teatru, na koncert pojawia się coraz częściej w mailingu do użytkowników serwisów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com