TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-01-03 - Preferencje piwoszy

Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na przełomie października i listopada 2011 przeprowadził badania marketingowe na temat konsumpcji regionalnych piw. Próbie poddano 1000 respondentów, mieszkańców największych polskich miast, którzy przynajmniej raz w miesiącu spożywają piwo.

reklama


Z odpowiedzi jakie udzielili wielbiciele chmielowego trunku sporządzono raport. Wynika z niego, iż konsumenci piw regionalnych najbardziej cenią ich smak oraz różnorodność. Większość z nich deklaruje, że fakt spożywania piw regionalnych spowodował, że rzadziej pija piwa dużych koncernów lub w ogóle przestali je kupować. Najczęściej wybieranym piwem wśród smakoszy piw regionalnych jest piwo jasne pełne (60%), zaś sam trunek wypijany jest przez większość konsumentów raz lub kilka razy w tygodniu w zaciszu domowym.

Piwa regionalne najczęściej piją osoby młode (18-34 lat), bezdzietne i pozostające w stałych związkach. Konsumentami piw regionalnych są w zdecydowanej większości osoby aktywne zawodowo, z wykształceniem średnim lub wyższym.

Piwa regionalne najczęściej konsumenci kupują w hipermarketach, sklepach osiedlowych oraz specjalistycznych sklepach z alkoholami. W przeciwieństwie do piw dużych koncernów piwa regionalne znacznie rzadziej kupowane są w sklepach nocnych, na stacjach benzynowych i restauracjach.

"Piwa regionalne nie są tak dostępne jak piwa dużych koncernów. Rzadko można zamówić takie piwo w restauracji czy pubie. Dlatego też najczęściej respondenci konsumują je w domach. Rosnąca popularność piw regionalnych pozwala przypuszczać, że trend ten zmieniłby się gdyby producenci piw regionalnych zwiększyli liczbę kanałów i punktów sprzedaży" - mówi Agata Tkaczyk, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.

Ponad połowa (52%) osób pijących przynajmniej raz w miesiącu piwa regionalne przyznaje, że rzadziej sięga po piwa dużych koncernów lub w ogóle nie korzysta z ich oferty.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com