TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Cztery nowoczesne pociągi zakupił zarząd województwa śląskiego. Pociągi te za dwa lata będą kursowały na najbardziej uczęszczanych trasach kolejowych Śląska.
reklama
W czwartek zarząd województwa śląskiego podpisał w tej sprawie umowę z dostawcą maszyn - szwajcarską firmą Stadler. Pierwszy skład zostanie oddany do eksploatacji w czerwcu 2008 roku, a następne w kolejnych czterech miesiącach.
- Chcemy, aby te pociągi stały się zaczątkiem szybkiej kolei miejskiej, która mogłaby poprawić komunikację na tych trasach kolejowych, z których korzysta najwięcej pasażerów - powiedział po podpisaniu kontraktu wicemarszałek woj. śląskiego, Wiesław Maras. Najprawdopodobniej pociągi te będą kursować na trasach między Bielskiem-Białą, a Częstochową oraz Tychami, a Sosnowcem, ponieważ obydwie trasy wiodą przez Katowice, które mogą stać się centrum przesiadkowym.
Zarząd wybiega w przyszłość i planuje, że kiedy na torach pojawią się nowoczesne pociągi oraz nastąpi modernizacja infrastruktury, można stworzyć szybką kolej miejską, która kursowałaby wahadłowo i łączyła Katowice z Gliwicami oraz Tychy z Sosnowcem i Dąbrową Górniczą. Jednak do tego potrzeba kilkunastu pociągów.
- Cztery pierwsze pociągi to kropla w morzu potrzeb. W woj. śląskim funkcjonuje w sumie 550 połączeń, obsługiwanych przez 180 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych - zaznaczył Maras.
Nowe pociągi to czteroczłonowe składy o długości 74 metrów, klimatyzowane, niskopodłogowe i dobrze wyciszone, które mogą rozwijać prędkość do 160 kilometrów na godzinę. Najczęściej jeżdżą z szybkością ok. 120 kilometrów, a każdy skład mieści ok. 500 pasażerów, w tym 180 na miejscach siedzących.
Zarząd zgodnie twierdzi, że stworzenie komunikacji miejskiej konkurencyjnej wobec transportu samochodowego i komunikacji autobusowej, skłoni pasażerów do korzystania z kolei i jednocześnie zapewni rozwój tego środka komunikacji.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami