TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-07-05 - Moda na artystyczne obozy dla młodzieży

Młodzież stawia na twórcze i bardzo aktywne wakacje. Taki jest wynik badania BTA Kompas, które przeanalizowało swoją sprzedaż na rozpoczynający się w niedzielę pierwszy turnus wakacyjny.

reklama


Ponad 34 proc. sprzedaży to wyjazdy na twórcze obozy artystyczne typu Interkamp pomagające w specjalistyczny sposób odkrywać i rozwijać wybrane pasje. Od 9 lat najbardziej popularną a co za tym idzie rozwijającą się ofertą są twórcze obozy artystyczne Interkamp. Ideą takich wyjazdów jest praktyczne rozbudzanie i kształtowanie wybranych pasji. To forma warsztatów dla młodych muzyków, wokalistów, tancerzy, aktorów, stylistów, fotografików, filmowców, modelek, miłośników mediów czy komputerów i wielu innych.

Wciąż bardzo popularne są wyjazdy z dużą dozą aktywności i przygody. W pierwszym turnusie aż 4 na 10 młodych klientów wybrało takie właśnie propozycje. Prym wiodą wszelkie formy ruchowe i sportowe (np. wspinaczka górska, nauka i doskonalenie gry w golfa, obozy jeździeckie, piłkarskie, różne odmiany adventure), które wybrało łącznie 16,8 proc. małych klientów. Niesłabnącą popularnością cieszą się obozy żeglarskie - 14, 3 proc. klientów oraz obozy militarne - 7,3 proc. klientów. - W ostatni latach zauważyliśmy spadek popularności tych ostatnich - podkreśla Kacper Domański, kierownik biura sprzedaży BTA Kompas. - Ten obszar przechodzi naturalną transformację. Czas zagubionego w dżungli Johna Rambo już minął. Dziś obowiązującą jest wersja znana z Mission Impossible, czyli łączenie wielu elementów konkretnej wiedzy i umiejętności, np. trekkingu, technik survivalowych, wspinaczki, zajęć linowych, jazdy quadami w jedną spójną całość.

Wciąż dużym, bo aż 11 proc., zainteresowaniem cieszą się obozy fabularne przenoszące młodych miłośników literatury fantasy w świat np. Star Wars i innych Role Playing Games (RPG). Dużym i bardzo pozytywnym zaskoczeniem jest też aktywność najmłodszych. Obozy maluszkowe, dla przedziału wiekowego 5- 9 lat, w pierwszym turnusie wakacyjnym wybrało aż 6,6 proc. spośród wszystkich kupujących.

Najchętniej wybieranym środowiskiem są polskie lasy i jeziora, głównie Mazury - 40,3 proc. wyjazdów. Na drugim miejscu znalazły się górskie okolice Wisły - 18,3 proc. a na trzecim Jura Krakowsko-Częstochowska - 14,5 proc. wyborów.

Wartym podkreślenia jest bardzo duży, wręcz niespotykany np. w turystyce wyjazdowej osób dorosłych, procent powracających do biura klientów. Lojalność względem ofert BTA Kompas w badanym okresie wyniosła 50,9% proc.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com