TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-12-27 - Nowe Google Maps - trzech skorzysta, reszta straci

Google prezentuje nam już nowy wygląd map - wprawdzie jako podgląd przedpremierowy, ale widzimy już jak będzie to wyglądać za niedługo dla wszystkich.

reklama


Główną zmianą, która dotknie lokale i obiekty jest prezentacja tylko pierwszych trzech lokalizacji z listy w widoku po wyszukaniu. W starych mapach widzimy od razu zasugerowane 10 lokalizacji i to z dość dobrym opisem. Teraz będą to trzy lokalizacje opisane tylko nazwą i oceną, a niekoniecznie najbliższe geograficznie do wskazanego miejsca. Co istotne na liście skróconej nie ma adresu, nie ma także telefonu.





Sprawa jest dość poważna bowiem do tej pory mapy były dość wygodnym narzędziem do wyszukania lokalizacji interesujących nas obiektów. I o ile w dużych miastach lub w szerokiej lokalizacji ich wyniki były dość zróżnicowane, to obecnie zawężenie pierwszego spojrzenia (z pewnością w urządzeniach mobilnych także) nakazuje się bić o jak najwyższe pozycje w rankingu map. Spodziewajmy się tu także modułów reklamowych, które przy tylko 3-ch słabo opisanych propozycjach będą z pewnością często klikane.





W pełnym poglądzie mapa sprawia gorsze wrażenie niż w poprzedniej wersji. W naszej wersji np. nie działało powiększanie mapy kółkiem od myszki. Zachęcało to do powrotu do dużej mapy - a tam były znów widoczne tylko 3 lokalizacje...

Wejść na nowe mapy można zobaczyć wchodząc na maps.google.com wymagane jest jednak bycie zalogowanym na konto Google.

Ogólnie Google reklamuje nowe mapy hasłami większej interaktywności, lepszym wytyczaniem trasy, widokiem Earth i nauką preferencji. W odniesieniu do wyszukiwania obiektów, czy lokali trudno tu mówić o poprawie, a raczej o większej szansie reklamy. Miejmy nadzieję, że przy wytyczaniu trasy nie będą wstawiane sponsorowane lokalizacje jako punkty pośrednie ;)



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com