TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-04-26 - UOKiK karze... park wodny

Wrocławski Park Wodny został ukarany przez UOKiK za stosowanie niezgodnych z prawem dwóch regulaminów i dokumentu dotyczącego "Uznania długu".

reklama


Kilka postanowień Parku zostało zakwestionowanych. Dotyczyły one zwrotu opłaty za niewykonaną w całości bądź części usługę oraz obciążenia konsumentów kosztami niezasadnej reklamacji. Urząd zauważył także nieprawidłowości w zapisie o narzuceniu sądu właściwego do rozstrzygnięcia sporu. W dokumentach Parku dotyczących różnych miejsc służących wypoczynkowi i rekreacji pojawiała się często uwaga, że nie ponosi on odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez klientów w szatniach i szafkach.

Takie praktyki są niezgodne z prawem, o czym przypomniała decyzja UOKiK. 16 grudnia 1977 roku Sąd Najwyższy wydał uchwałę (sygn. IIICZP94/77), zgodnie z którą w chwili oddania np. odzienia wierzchniego do szatni dyskoteki, restauracji czy też basenu zostaje zawarta umowa między klientem i właścicielem lokalu dotycząca przechowania. Zgodnie z przepisem art. 935 kc. przechowawca zobowiązuje się tym samym do zachowania rzeczy oddanej mu na przechowanie w stanie niepogorszonym. Od tej odpowiedzialności nie zwalania ogłoszenie zakładu, mówiące coś wprost przeciwnego.

Za dopuszczalne uznano postanowienie Parku, które brzmiało: "Przed skorzystaniem z usług WPW S.A., korzystający są zobowiązani do umieszczenia wszystkich swoich rzeczy w szafce znajdującej się w szatni oraz do prawidłowego zamknięcia szafki przy użyciu transpondera". Urząd przyjął taką formę komunikatu, bowiem nie wyklucza ona odpowiedzialności właściciela obiektu za niedochowanie swoich obowiązków.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com