TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-07-27 - Warszawa: restauratorzy obsługują tylko klientów, którzy kupują więcej?

Warszawskie restauracje, które udostępniają gościom również letnie ogródki starają się wprowadzać nowe zasady, pozwalają restauratorom na zwiększenie zysku z każdego stolika.

reklama


Sposób stołecznych restauratorów jest prosty - wystarczy podnieść średnią wartość pojedynczego zamówienia, by przy niezmiennej liczbie gości odnotować wyższe przychody. Aby to zrobić sposoby są dwa - można zachęcać gości do kupowania więcej, lub zniechęcać do korzystania z usług restauracji klientów, którzy najprawdopodobniej zamówią mało.

Sytuacja taka ma miejsce m.in. w Warszawie, gdzie właściciel jednej z restauracji nakazał kelnerom zachęcać do stołowania się tylko tych klientów, którzy zadeklarują zjedzenie obiadu. Osoby zainteresowane tylko wypiciem kawy, herbaty czy też piwa są w lokalu niechętnie widziane. Średnio, klienci powinni zostawiać w restauracji co najmniej niż 50 zł na osobę.

Restaurator poniekąd absurdalny pomysł tłumaczy tym, że woli jest mieć 3 stoliki puste niż wszystkie zajęte przez studentów, którzy piją jedno piwo cały dzień.

Taka sytuacja przez klientów oceniana jest jako niedopuszczalna, ale według prawa, każdy lokal może swobodnie ustalać zasady które mu pasują.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com