TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Na stołecznym lotnisku Chopina coraz większą popularnością cieszą się samodzielne odprawy prowadzone za pomocą tzw. samoobsługowych kiosków. Z takiej możliwości w pierwszym kwartale roku skorzystało ponad 112 tysięcy pasażerów.
reklama
Samoobsługowy system identyfikuje pasażera po podaniu nazwiska i numeru rezerwacji, a następnie drukuje kartę pokładową. Po odprawie podróżny może się poddać kontroli bezpieczeństwa i wejść na pokład samolotu.
Na lotnisku zamontowano 23 kioski typu self check-in, które umożliwiają podróżnym odprawę bez konieczności zgłaszania się do klasycznych stanowisk odprawy.
Większość przewoźników lotniczych zachęca pasażerów do samodzielnej odprawy, niektórzy - w szczególności tani- wręcz wprowadzają opłaty za odprawę przy tradycyjnym stanowisku. Można się także odprawić przez internet, lub za pomocą telefonu komórkowego. W tym ostatnim przypadku karta pokładowa jest dostępna w postaci mmsa lub linku do strony z odpowiednim plikiem.
Samoobsługową odprawę na stołecznym lotnisku oferuje obecnie 11 linii lotniczych: Polskie Linie Lotnicze LOT, Austrian Airlines, Lufthansa, Finnair, Air France, KLM, British Airways, Turkish Airlines, Aeroflot, Alitalia, Swiss.
W ciągu 2012 roku z kiosków self check-in skorzystało 286 tysięcy osób.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami