TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-10-04 - Z czego najszybciej zrezygnujemy w dobie kryzysu?

ARC Rynek i Opinia przeprowadził badanie na temat rezygnacji z wydatków w sytuacji kryzysu. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku za pośrednictwem epanel.pl na grupie 1006 osób.

reklama


Jak się okazało większość Polaków (55%) w sytuacji kryzysu gospodarczego w pierwszej kolejności zrezygnuje z wydatków na kulturę. Duża część respondentów deklaruje ograniczenie wydatków na alkohol (51%) oraz na odzież (46%). Najmniej Polaków - niecałe 20% - myśli też o ograniczeniu wydatków na żywność.

- Polacy generalnie stosunkowo niedużo wydają na kulturę, tak więc wybór akurat tego dobra jako pierwszego, z którego by zrezygnowali nie powinien dziwić. - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. - Jednocześnie istnieje duże prawdopodobieństwo, że deklaracje dotyczące ograniczenia wydatków na alkohol składane w sytuacji względnego bezpieczeństwa, nie będą miały pokrycia w rzeczywistości. W sytuacjach kryzysowych wydatki na używki nie maleją, a wręcz mogą rosnąć, co jest zrozumiałe przy wysokim poziomie stresu. Dodatkowo należy podkreślić, że ludzie wykazują tendencję do składania bezpiecznych dla nich deklaracji dotyczących ilości stosowanych używek i kwot wydawanych na nie - dodaje dr Czarnecki.

Grupą wiekową, która w równym stopniu deklarowała rezygnację z wydatków na alkohol, odzież i kulturę (po 49%) są osoby powyżej 40 roku życia. Z kultury zrezygnowałyby najszybciej osoby młode - w wieku od 18 do 25 lat, zaś z alkoholu - respondenci w wieku 26-40 lat (53%).



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com