TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-09-12 - Zakupy grupowe - koniec czy początek?

Klienci serwisów zakupów grupowych coraz częściej narzekają. Najbardziej skarżą się na niską jakość usług. Z kolei przedsiębiorcy współpracujący z "grupówkami" liczą straty zamiast zysków. Słyszy się nawet oskarżenia, że korzystanie z zakupów grupowych sprowadziło kłopoty na biura podróży - pisze Dziennik Gazeta Prawna. Czy moda na korzystanie z dyskontowych portali sprzedaży minęła?

reklama


Podpisywanie niekorzystnych dla siebie umów to główne przyczyny błędów popełnianych przez biura podróży. Aby oferta była atrakcyjna, powinna być co najmniej o połowę tańsza niż normalnie. Z tego sporą część zabiera serwis (w przypadku Grouponu prowizja wynosi zazwyczaj 50 procent ceny, MyDeal 35 procent, a Citeam 10 procent). Zatem przedsiębiorca niewiele zarobi na tej transakcji. Jedynym plusem jest dobra reklama, ale takiej w ostatnim czasie brak - czytamy w DGP.

Zdaniem ekspertów e-commerce, ten model biznesowy już się wypalił. Wiele osób jest negatywnie nastawionych do serwisów zakupów grupowych i swoje niezadowolenie przekazuje dalej. Zazwyczaj są to klienci upadłych biur podróży, którzy zakupili wycieczki na "grupówkach" oraz konsumenci niezadowoleni z jakości świadczonych usług. Od kwietnia 2011 działa nawet portal AntyGroupon.pl - nie daj się nabić w butelkę. Na dzień dzisiejszy znajduje się tam ponad 1.2 tys skarg na usługi kupione w dyskontowych serwisach i wciąż ich przybywa.

"Kupiłem ojcu na urodziny lot w aeroklubie. Dopłacił do dodatkowych kilometrów. W dniu, w którym umówił się na lotnisku (a umówić się nie jest łatwo, nie odbierają telefonów, na e-maile nie odpisują), nie zjawił się nikt o wyznaczonej godzinie. A przemiły pan, który łaskawie odebrał telefon, stwierdził, że my traktujemy to jako taksówkę, a jemu się nie opłaca wysłać chociażby SMS-a czy e-maila, skoro ktoś płaci 59 zł za lot!". - to jeden z licznych wpisów na AntyGrouponie.

Zostałem oszukany przy pomocy groupona przez biuro podróży filiz tours które zbankrutowało, drodzy moi jest to mój ostatni kontakt z grouponem umywają ręce a oni sie przyczynili do straty moich pieniędzy odradzam korzystania z tego portalu !!! - żali się inny internauta.




Z kolei serwisy zakupów grupowych twierdzą, że radzą sobie świetnie, a przyszłość widzą w jasnych barwach. - W tym roku można zaobserwować znaczący wzrost osób, które kupowały w kategorii Podróże na serwisie. - Porównując lato 2012 do analogicznego okresu w ubiegłym roku, liczba sprzedanych ofert turystycznych wzrosła aż o 180 procent - wyjaśnia Marta Krauze z Citeam.pl.

Ponadto wciąż istnieje spora grupa osób i usługodawców, którzy nie korzystali z serwisów grupowych, a chcieliby przetestować tą formę promocji. To właśnie do nich serwisy będą starały się teraz dotrzeć.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com