TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-01-12 - Procedury, analizy, biurokracja, czyli spóźnimy się 1,5 roku!

Trasę Łódź - Warszawa przemierzają codziennie setki osób, które zazwyczaj dojeżdżają pociągiem do pracy w stolicy. Pasażerowi ci z niecierpliwością czekają, aż trwający od 2006 roku remont torów zakończy się. Niestety jak na razie nie zapowiada się szybki finisz, gdyż PKP PLK podpisało z wykonawcą robót aneks do umowy, który przewiduje, że pociągiem z Łodzi do Warszawy bez utrudnień będzie można dostać się najwcześniej dopiero w listopadzie 2013 roku!

reklama


Zgodnie z planem modernizacja torów na tej trasie miała zakończyć się w maju 2012 roku, ale remont opóźni się o bagatela półtorej roku. Oznacza to, że pasażerowie podróżujący pomiędzy Łodzią a Warszawą, mimo wcześniejszych zapewnień, wiosną nie pokonają tej trasy w 50 minut, ale nadal w dwie godziny. Liczne zmiany spowodowane remontami znacząco wydłużają czas podróży.

Większość pasażerów jest zdegustowana półtorarocznym opóźnieniem. Niektórzy sugerują nawet, że PKP ma gdzieś pasażerów. Remont torów na tym odcinku trwa już 6 lat! W związku z tak dużym niezadowoleniem podróżnych "Gazeta Wyborcza" postanowiła interweniować i dowiedzieć się co spowodowało, aż tak dużą zwłokę.

- Wpłynęło na to wiele czynników. Główny powód to zmiana procedur środowiskowych. W 2009 roku została zmieniona ustawa. Na przełomie sierpnia i września 2011 roku PKP PLK zobowiązały się do przeprowadzenia ponownego raportu oddziaływania inwestycji na środowisko. Bez tego dokumentu nie można otrzymać pozwolenia na budowę. Analizy zawarte w takim raporcie muszą być przeprowadzane w określonych porach roku. Chodzi na przykład o okresy lęgowe ptaków - powiedział Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.

Według PLK do opóźnień przyczyniły się również protesty. - Od września 2009 roku do kwietnia 2011 roku w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska trwało wyjaśnianie protestów złożonych m.in. przez: burmistrza miasta Jaktorowa, Stowarzyszenie Rozwoju Lokalnego z siedzibą w Jaktorowie, Towarzystwo Przyjaciół Jaktorowa, Stowarzyszenie SISKOM, Stowarzyszenie na rzecz Miast Ogrodów, Urząd Gminy Wiskitki, Stowarzyszenie Projektów Brwinów - dodał Dutkiewicz.

Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK skonkludował: - Część winy ponosi również wykonawca. Z nim liczyć będziemy się jednak po zakończeniu prac. Na razie musimy jak najszybciej dokończyć inwestycję.

Cóż, procedury, analizy, biurokracja... nic nowego, a pasażerowie czekają i niecierpliwią się... typowe.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com