TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-09-26 - Zainwestuj w kurort

Wystartował portal o nieruchomościach wypoczynkowych, skupiający pełną wiedzę na temat rynku apartamentów w miejscowościach wypoczynkowych. Portal jest obrazem aktywnie rozwijającego się w naszym kraju segmentu nieruchomości określanych jako "second home" oraz obiektów typu "condo".

reklama


Od kilku lat segment inwestycji wypoczynkowych w Polsce sukcesywnie się rozwija. Ostatni kryzys, który silnie odcisnął się na części mieszkaniowej ryku, nie przełożył się tak mocno na branżę nieruchomości w miejscowościach wypoczynkowych. Duzi i mniejsi deweloperzy z tego segmentu realizują inwestycje. Wielu z nich planuje kolejne projekty.

Według danych Instytutu Turystyki rośnie liczba cudzoziemców odwiedzających Polskę. W pierwszym kwartale tego roku odnotowano 12 proc. wzrost zagranicznych gości odwiedzających nasz kraj. Także dane GUS wyraźnie wskazują, na większy ruch w turystyce. Dobre prognozy na rynku potwierdza też aktywność sieciowych hoteli. Jak wynika z najnowszego raportu Cushman & Wakefield w pierwszej połowie tego roku baza hotelowa w naszym kraju powiększyła się o 92 skategoryzowane hotele. Ale co najważniejsze wszyscy deweloperzy oraz eksperci rynku potwierdzają, że w najbliższych latach rozwijały się będą condo obiekty.

Mimo rozwoju rynku, nie było do tej pory w Polsce firmy, która generuje kompleksową wiedzę o takich inwestycjach. Powstawały np. raporty o tego typu nieruchomościach, ale nie pokazywały one całej skali rynku - szczególnie wiedzy, która byłaby dostępna dla osób szukających apartamentu w kurortach. - Powstało wiele analiz obejmujących inwestycje nad morzem, w górach czy na Mazurach. Prawie wszystkie były jednak skierowane do specjalistów z branży, a nie przeciętnego Kowalskiego. Portal www.inwestycjewkurortach.pl jest pierwszym w Polsce miejscem, które gromadzi i przekazuje informacje poszukiwane przez indywidualne osoby - wyjaśnia cel powstania portalu jego założyciel i dyrektor zarządzający Grzegorz Kosiura.

Polacy szukają inwestycji w kurortach...
Potencjał rynku wyraźnie widać nie tylko w aktywności firm budujących, ale też klientów. Pojawiła się w Polsce potrzeba posiadania modnego na Zachodzie apartamentu klasyfikowanego jako "second home". Apartamentów w kurortach poszukują klienci z wielu rejonów Polski. Głównym kryterium dla nich jest łatwy i szybki dojazd do ich drugiego domu. Dlatego segment ten rozwija się nie tylko na wybrzeżu, czy w górach.

Apartamenty kupowane są nie tylko na własny użytek. - Bardzo duży odsetek stanowią inwestorzy indywidualni, dla których kupno apartamentu w kurorcie to świetna lokata kapitału, tym bardziej, że wyspecjalizowane firmy proponują pełną obsługę inwestycji i spory zarobek - dodaje Grzegorz Kosiura, dyrektor zarządzający portalu.

Posiadanie domu na wybrzeżu czy w górach nie jest niczym nowym. Dla mieszkańców południowej Europy, Skandynawii czy USA to standard. A Polacy lubią śledzić światowe trendy, i chętnie wprowadzają je w życie na miarę swoich możliwości. - Wiele z inwestycji obecnych na naszym portalu to projekty, gdzie apartament można kupić za 200 - 300 tys. zł. Cenowo są więc w zasięgu młodych osób, które chcą kupić lokal dla siebie. Umiarkowane ceny zachęcają do kupna nieruchomości wypoczynkowych również jako inwestycji pod wynajem - informuje założyciel portalu inwestycjewkurortach.pl.

Na portalu można znaleźć szczegółowe dane o inwestycjach. Ich wyszukiwanie jest bardzo intuicyjne i dopasowane pod potrzeb przyszłych właścicieli apartamentów. Inwestycje są podzielone na główne kategorie: morze, góry, jeziora, las i country. Kategorie wyszukiwania odpowiadają więc potrzebom klientów planujących zakup swojego apartamentu wypoczynkowego. Dla ułatwienia właściciele portalu zaplanowali też wyszukiwanie poprzez mapę Polski. Uzupełnieniem będzie część merytoryczna: porady ekspertów, newsy z branży, informacje dotyczące turystyki w Polsce czy trendów w wyposażeniu apartamentów wypoczynkowych.

Portal inwestycjewkurortach.pl uwypuklał będzie jeszcze jedną tendencję - apartamenty turystyczne, żyją przez cały rok. - Często rynek ten określany jest jako "wakacyjny". Tymczasem realia pokazują zupełnie inne oblicze tego segmentu. Apartamenty sprzedają się i wynajmują nie tylko latem - mówi Grzegorz Kosiura. Dla wielu deweloperów to problem. W powszechnej opinii o wypoczynku nad morzem czy w górach myślimy sezonowo. Jednak wyniki sprzedaży największych firm z branży, a także preferencje wyjazdowe Polaków pokazują, że wiele osób wypoczywa nie tylko w sezonie. Coraz popularniejsze są kilkudniowe wyjazdy weekendowe.

Dotychczas na rynku brakowało miejsca, pokazującego jakie mamy możliwości kupna w Polsce apartamentu wypoczynkowego. Portal tę lukę wypełnia.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com