TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-08-30 - Zmiana identyfikacji wizualnej ibis mega brand

Dobiegła końca zmiana identyfikacji wizualnej hoteli ibis i Etap w Polsce, która jest częścią ogólnoświatowej strategii rebrandingu, wprowadzonej przez Accor - partnera strategicznego Grupy Hotelowej Orbis. Ze wszystkich fasad obiektów należących do sieci obu marek, zdjęto stare logotypy, a na ich miejsce zostały powieszone nowe, w kształcie kolorowych poduszek: ibis i ibis budget.

reklama


Nowe marki
Minął niespełna rok, od momentu wprowadzenia nowej strategii działań w obrębie hoteli ekonomicznych zarządzanych przez Grupę Hotelową Orbis. Zgodnie z jej założeniami, ibis stał się marką dominującą - mega brand, w której skład weszły trzy marki: ibis, ibis Styles - dawny all seasons oraz ibis budget - dawny Etap Hotel. Wszystkie marki ibis łączy wspólne DNA i wartości, do których należą: nowoczesność, prostota oraz dobre samopoczucie, przy wyraźnym rozróżnieniu ofert charakterystycznych dla każdej z nich. Celem nowego projektu jest wzrost zadowolenia klientów, poprawa skuteczności systemów dystrybucji oraz programu lojalnościowego.

Zmiana logotypu
Najbardziej zauważalnym elementem dla gości była zmiana logotypu. Z każdego z 17. hoteli ibis i Etap w Polsce, zdjęto dawne neony, by zawiesić w ich miejsce podświetlane czerwone i niebieskie poduszki. Gdyby stare logotypy, a było ich w sumie 126, postawić jeden na drugim, miałyby
w sumie 300 metrów, czyli znacznie więcej niż Pałac Kultury i Nauki w Warszawie. Bez problemów można byłoby także ustawić
z nich jeden z najwyższych budynków na półkuli południowej, bo właśnie niewiele mniej niż 300 metrów wysokości ma Eureka Tower w Australii.

Kampania informacyjna
Operacji zmiany identyfikacji wizualnej towarzyszyła zakrojona na szeroką skalę kampania informacyjna prowadzona przez ostatnie miesiące. Jej celem było wyjaśnienie istoty zmian w architekturze marek oraz przybliżenie oferty każdej z nich. Działania reklamowe obejmowały takie kanały komunikacji jak outdoor, online, social media i media drukowane. Promocja została wzmocniona również za pomocą nowoczesnych narzędzi komunikacji np. eventu typu Flash Mob i coraz chętniej wykorzystywanych kodów QR.

5 nowych hoteli
Realizacja strategii rebrandingu została połączona z otwarciem 5. nowych hoteli pod nowymi logotypami. Tym samym sieć hoteli ekonomicznych w Polsce i na Litwie zwiększyła się z 17. do 22. Nowe obiekty, które otwarto jako kompleks 2. hoteli ibis i ibis budget są zlokalizowane w Warszawie i w Krakowie. Piąty obiekt zarządzany przez Grupę Hotelową Orbis - ibis Kaunas Centre, został otwarty w Kownie na Litwie.





Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com