TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-09-01 - Strzeż się "darmowych" wyjazdów

Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej przestrzega przed jednodniowymi wycieczkami do Niemiec. Pozornie gratisowe oferty mogą nas drogo kosztować.

reklama


Czas letniego urlopu zachęca do wyjazdów. Szukamy wycieczek po atrakcyjnych cenach, więc zaproszenie na darmowy jednodniowy wyjazd do Niemiec, które znajdujemy w skrzynce pocztowej, trafia na podatny grunt. W zaproszeniu organizator zapewnia wyżywienie i zapowiada losowanie cennych nagród. Wydawałoby się, że nie ma nic do stracenia, a można ciekawie spędzić dzień.

Nic bardziej mylnego! Katarzyna Trietz, dyrektor Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej we Frankfurcie nad Odrą, opowiada, że coraz więcej konsumentów zgłasza się do Centrum z pytaniem, czy rzeczywiście taki wyjazd nic nie kosztuje. Niestety, jeszcze więcej osób ma problem z odzyskaniem pieniędzy po takiej "darmowej wycieczce".

- Jeżeli otrzymamy zaproszenie na darmowy wyjazd, wyrzućmy je najlepiej jak najszybciej do kosza - radzi Katarzyna Trietz. - Nawet, jeśli w zaproszeniu zawarta jest obietnica otrzymania prezentu. Trzeba wiedzieć, że "wyjazd gratis" w atrakcyjne miejsce, np. do Berlina, ogranicza się do spędzenia paru godzin na prezentacji różnych produktów w sali gdzieś pod Berlinem. Obiecany obiad, który miał się składać z trzech dań, ograniczy się do talerza zupy lub makaronu. Podczas prezentacji sprzedawane są przedmioty wątpliwej jakości po zawyżonych cenach lub oferowane są wycieczki, np. do Turcji lub Włoch, które nigdy nie dochodzą do skutku. Odzyskać wpłacone pieniądze jest niezwykle trudno. W czasie pokazu stosowane są tak podstępne techniki, że ciężko jest się oprzeć kupnu jakiegoś "wyjątkowego" towaru. Dlatego najlepiej wcale nie brać udziału w takich wyjazdach. A jeżeli już daliśmy się skusić, to nie wpłacajmy na miejscu żadnych zaliczek! Po powrocie do domu mamy czas spokojnie rozważyć, czy zakupiony towar lub wylosowana nagroda rzeczywiście jest wyjątkową okazją. - tłumaczy ekspertka. - Od umowy zawartej w restauracji czy sali wykładowej podczas pokazu możemy odstąpić w ciągu dziesięciu dni bez podania przyczyn.

W razie pytań lub wystąpienia sporu z przedsiębiorcą z Niemiec konsumenci mogą korzystać z bezpłatnej pomocy Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej w ośrodkach:

- Frankfurt nad Odrą, Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej, Karl-Marx-Str. 7, tel. 0049 335 500 80 650, e-mail: konsument@vzb.de (obsługa także w języku polskim);
- oddział Federacji Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Chrobrego 33;
- oddział Federacji Konsumentów w Zielonej Górze ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216, tel. 68 325 59 75.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com