TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-06-29 - Turyści coraz częściej rezerwują hotele online

Podczas krakowskiej edycji konferencji e-volve, w której wzięło udział ponad 120 profesjonalistów branży turystycznej z 12 państw Europy Środkowej i Wschodniej, Travelport - gospodarz wydarzenia, przedstawił swoją strategię dla segmentu hotelowego. Dokonał również prezentacji technologii - Travelport Universal API oraz innowacyjne rozwiązania dla zarządzania podróżami służbowymi dla biur podróży.

reklama


W trakcie konferencji Travelport zaprezentował wyniki badań trendów rynkowych, które przeprowadziła firma analityczno-badawcza - PhoCusWright. Skoncentrowano się przy tym na sektorze internetowych usług turystycznych w regionie. Według badania - "Rosja i Europa Wschodnia: Poruszanie się po Wschodzących Rynkach Turystyki Online", całkowita sprzedaż usług w segmencie Leisure w Europie Wschodniej wzrosła w 2011 o 11 procent i wyniosła 81.5 mld USD. Sprzedaż online wzrosła o 33 procent do 13.1 mld USD.

W Rosji łączna sprzedaż usług turystycznych wzrosła w 2011 o 14 procent i osiągnęła poziom 48.6 mld USD. 10 procent usług kupiono online, co oznacza wzrost w porównaniu do 2010 roku o 69 procent. W 2013 roku przewidywana sprzedaż ma wynieść 57.9 mld. USD, z czego 18 procent zostanie zakupione przez internet.

W Polsce łączna sprzedaż w turystyce wzrosła w 2011 roku o 12 procent i osiągnęła poziom 4 mld USD. 29 procent usług zakupiono online, co oznacza wzrost o 34 procent w porównaniu do 2010 roku. W 2013 roku sprzedaż ma wynieść 4.6 mld USD, z czego 36 procent usług zostanie zakupiona przez internet.

Na Ukrainie łączna sprzedaż w turystyce w 2011 roku wzrosła o 3.5 procent osiągając 3 mld USD. 29 procent usług zakupiono przez internet. To 15-procentowy wzrost w stosunku do roku 2010. W 2013 roku sprzedaż ma wynieść 3.4 mld USD, z czego 32% usług zostanie zakupiona online.

W Rumunii łączna sprzedaż podróży w 2011 roku wzrosła o 9 procent osiągając 3.4 mld USD. 17 procent usług zakupiono online, co dało wzrost o 34 procent w stosunku do 2010 roku. W 2013 roku sprzedaż ma wynieść 3.6 mld USD, z czego 25 procent zostanie zakupiona przez internet.

Agencje OTA, które wzięły udział w badaniu PCW uznały firmę Travelport za wiodącego dostawcę dla internetowych biur podróży (OTA) w Polsce.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com