TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-11-26 - Recepcjonista niepotrzebny?

Niska cena za nocleg, przy wysokim standardzie? Taki wachlarz usług mają oferować sieci hoteli samoobsługowych. Jest to możliwe tylko dzięki ograniczeniu zatrudnienia do minimum i oddaniu obsługi w ręce gości.

reklama


Pierwszy taki obiekt w Warszawie zostanie otwarty na wiosnę. Do dyspozycji gości będzie 206 pokoi, w tym dwa przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych. W hotelu zamiast recepcji powita nas ekran komputera, klucze do pokoju będziemy mogli odebrać z e-kiosku, a rezerwacji standardowo dokonać przez internet, już od stycznia przyszłego roku. Dużym ułatwieniem jest skrócenie czasu standardowych czynności meldunkowych do minimum, w tym wypadku mają trwać nie dłużej niż 30 sekund. Jakość wykonywanych usług niczym nie będzie różnić się od tych oferowanych w standardowym hotelu. Goście bez problemu dostaną fakturę. Wymeldowanie będzie możliwe przy pomocy automatu.

Dzięki maksymalizacji oszczędności w postaci czasu i pieniędzy gości, ceny za nocleg w tych luksusowych obiektach mają być zbliżone do tych, które obowiązują w dwugwiazdkowych obiektach sieciowych.

To nie pierwszy taki obiekt w Polsce. Dwa lata temu wszyscy obserwowaliśmy narodziny wrocławskiego hotelu Puro, norweskiej Grupy Genfe, właściciela obecnej od kilku lat na polskim rynku sieci Qubus. Kolejny powstaje w Krakowie. Podobne obiekty staną także w Poznaniu i Gdańsku.

Inteligentny hotel to obiekt z założenia 3-gwiazdkowy, jak zapewniają właściciele standard pokoi jest na poziomie 5-gwiazdkowców. W każdym pokoju znajduje się panel do sterowania klimatyzacją, ogrzewaniem oraz oświetleniem.

Sprawdziliśmy ceny dostępne w serwisie booking.com, na najbliższy tydzień. Ku naszemu zdziwieniu okazało się, że nie zawsze możemy liczyć na duże oszczędności. Ceny za nocleg w hotelu samoobsługowym mogą sięgać od kilkuset złotych do nawet 2 pln za pokój dwuosobowy ze śniadaniem.

Co zatem przyciąga klientów, jeśli nie cena? Odpowiedź brzmi anonimowość i wygoda. - Nasi goście cenią sobie to, że w naszym hotelu nie trzeba stać w kolejkach, wszystko obywa się sprawnie i bezproblemowo, a do tego każdy ma zapewnioną intymność - podkreśla Piekarski, dyrektor Hotelu Puro.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com