TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-08-02 - Uziemione samoloty nie zarabiają

Przemysł lotniczy wychodzi z recesji i szacuje się, że liczba pasażerów będzie rosła w szybkim tempie, co naturalnie oznacza większe zyski dla linii lotniczych.

reklama


W opinii ekspertów ze spółki Locatory.com, ożywienie gospodarcze przeniosło uwagę na innych problem, który coraz częściej dotyka branżę lotniczą - linie lotnicze codziennie tracą pieniądze z powodu uziemienia maszyn (AOG - Aircraft on Ground).

Według najnowszych danych, mniejsze linie tracą 20 tys. dolarów dziennie z powodu uziemienia maszyn. W krajach zachodnich problemy powodujące przestoje samolotów na ziemi są rozwiązywane przeważnie w ciągu 24 godzin, ale koszt takiej usługi może wynosi nawet 150 tys. dolarów za godzinę.

- Samoloty przynoszą zyski kiedy latają. Jednak każdego dnia linie lotnicze staja w obliczu niespodzianych problemów technicznych, których rozwiązanie kosztuje niebotyczne kwoty. Z powodu braku odpowiednich kontaktów w krajach zachodnich i skomplikowanej polityki celnej, w Rosji taka naprawa może trwać nawet 15 dni - komentuje D. Voskrosensky, wiceprezes ds. rozwoju Locatory.com

Izolowanie rosyjskiego rynku powoduje, że cena rozwiązania problemów z uziemionymi samolotami może być kilkakrotnie wyższa w porównaniu do średniej światowej. W Chinach np. kłopoty związane z uziemionymi samolotami rozwiązuje się w ciągu 24 godzin.

- Przestoje samolotów na ziemi będą poważnym problemem zarówno dla dużych, jak i dla małych firm. Aby przynajmniej częściowo wyeliminować ten problem, wyposażyliśmy naszą platformę w narzędzia bezpośredniej komunikacji, które pozwalają wysyłać jednocześnie zlecenia rozwiązania sytuacji AOG do wielu dostawców usług - mówi V. Vorobjovas, dyrektor ds. sprzedaży.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com