TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Urząd Transportu Kolejowego przyznał rację pasażerom, którzy kierowali skargi po podróży ekspresami PKP Intercity w ubiegłoroczne wakacje.
reklama
Uczestnicy podróży skarżyli się na złe warunki podróży pociągiem "Jantar", który łączy Warszawę i Hel. Pasażerom przeszkadzało niedziałające światło w przedziałach, nieczystości wylewające się z toalet, brak wody w kranach czy brak klimatyzacji w 30 stopniowym upale. Do urzędu wpłynęło ponad 300 skarg.
UTK podczas kontroli zauważył, że takie warunki panowały w obydwu klasach pociągów Ekspres. Urząd wyjaśnił iż praktyki stosowane przez przewoźnika są bezprawne i naruszają interesy pasażerów.
W związku z tym UTK upomniał PKP Intercity i nakazał mu usunięcie nieprawidłowości w ciągu najbliższego miesiąca. dodatkowo urząd może nałożyc na przewoźnika karę w wysokości nie większej niż 2% jego dochodów.
Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity zaznaczyła, że przewoźnik wprowadzi nowe standardy. "Aby poprawić komfort pasażerów podróżujących na Hel pociągiem EIC Jantar, w nadchodzącym sezonie wprowadzimy nowy model odbioru czystości oraz zapewnimy lokomotywy spalinowe, które będą prowadzić pociąg na odcinku niezelektryfikowanym i umożliwią działanie klimatyzacji. Pojazdy zostały wydzierżawione od naszych czeskich partnerów. W 2015 r. będziemy dysponować własnymi lokomotywami spalinowymi dedykowanymi do obsługi tego odcinka, które obecnie przechodzą gruntowną modernizację w zakładach Newagu. Koszt projektu wynosi blisko 77 mln zł." - skomentowała.
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami