TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-03-07 - Rynek hotelarski wychodzi na prostą

Wiele wskazuje na to, że sytuacja na polskim rynku hotelarskim zmierza w kierunku stabilizacji. Mimo wzrostu konkurencji, nastąpiła oczekiwana poprawa.

reklama


Jak wynika z analizy Bisnode Polska, dostawcy informacji biznesowej w Polsce, ponad 44 procent hoteli działających w Polsce jest w słabej i bardzo słabej kondycji finansowej. Jest to i tak lepszy wynik niż w poprzednich latach. W 2010 trudną sytuacje finansową deklarowało 63 procent hotelarzy. Z kolei rok później 53 procent z nich.

Przypomnijmy, że w ciągu ostatnich trzech lat na rynku hotelarskim przybyło w sumie 300 obiektów, łącznie jest ich już 2,2 tys. Sytuacja ta ma odzwierciedlenie w cenach, które zmalały średnio o kilkanaście procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Pokoje są wprawdzie tańsze, ale poprawia się frekwencja - tłumaczy Jacek Piasta z Instytutu Hotelarstwa. W styczniu obłożenie w hotelach było wyższe o 1,1 proc. niż przed rokiem i wyniosło 51,5 procent.

Sprawdza się natomiast zasada, że ceny rosną wraz ze zbliżającym się terminem rezerwacji. Świadczą o tym chociażby wyniki Grupy Hotelowej Orbis, która w Ibisach najlepszą cenę zapewnia przy rezerwacji pokoju z 20-dniowym wyprzedzeniem.

Jak zauważa Jacek Piasta najwięcej wystawionych na sprzedaż jest obiektów, których oferta ukierunkowana jest na klientów biznesowych. Z prawami rynku nie radzą sobie dobrze też nowe hotele z 2,3-letnim stażem. Obecnie, aby osiągnąć zwrot poniesionej inwestycji potrzeba minimum 10 lat. Dlatego wśród bankrutów dominują właśnie takie obiekty.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com