TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-03-15 - Cmentarz lepszy niż Krupówki?

Portal turystyczny Tripadvisor na bieżąco publikuje rankingi powstałe na podstawie recenzji internautów na temat atrakcji turystycznych miast w Polsce. Tym samym dowiadujemy się na co zwrócić uwagę, dokąd udać się przebywając w danym mieście. Pod uwagę brana jest nie ilość recenzji, a ocena atrakcji.

reklama


W Warszawie do rankingu wytypowano, aż 106 atrakcji turystycznych. Wygrało Muzeum Powstania Warszawskiego z liczbą recenzji 143, na drugim miejscu znalazły się Łazienki (145 recenzji), a tuż za nimi Cmentarz na Powązkach (96 recenzji).

W Krakowie internauci uznali za najciekawsze Historyczne Centrum Krakowa (51 recenzji). Na uznanie zasłużył także Rynek Główny (460 recenzji) oraz Stare Miasto (144 recenzji).

Wśród ośmiu atrakcji Zakopanego miejsce pierwsze zajmuje Cmentarz Zasłużonych na Peksowym Brzyzku (5). Słynne Krupówki (29) spadły na pozycję drugą. Miejsce trzecie przyznano Akademii Quadów (4).

We Wrocławiu internauci wytypowali 22 atrakcje turystyczne. Na pierwszym miejscu znalazł się Rynek (51), na drugiej pozycji uplasował się Uniwersytet Wrocławski (14), a na trzecim Panorama Racławicka (45).

Toruński Ranking jest krótki i liczy tylko trzynaście pozycji, wśród, których miejsce pierwsze zajęło Stare Miasto (5). Obserwatorium Kopernika (4) na miejscu drugim i kolejno Dom Mikołaja Kopernika (3).

W Gdańsku spośród 32 atrakcji za najciekawsze uznano Europejskie Centrum Solidarności (14), następnie Stare Miasto (26) i na pozycji trzeciej Kościół Mariacki (34).

Na uwagę w Poznaniu najbardziej zasługuje - oczywiście według internautów, Kościół parafialny św. Stanisława (11). Drugie miejsce zajęło Stare Miasto (39), na trzecim miejscu uplasowała się Katedra Świętego Piotra i Pawła (6). Internauci wytypowali ogółem 14 atrakcji.

Spośród wszystkich atrakcji w Polsce za miejsca warte uwagi uznano kolejno Historyczne Centrum Krakowa (48), Auschwitz-Birkenau (372) oraz Rynek Główny w Krakowie (356).

Niestety na niektóre atrakcje oddano zbyt mało głosów, aby można było te oceny przyjąć za miarodajne. Zapewne dopiero rozbudowa bazy atrakcji i opinii pozwoli na uzyskanie miarodajnych wyników dla wszystkich miast. Działy promocji poszczególnych miast powinny się tu sprawą zainteresować, bowiem informacje z tripadvisiora za granicą mają swoje znaczenie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com