TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-03-08 - Nowa aplikacja internetowa Finnaira

Finnair, europejska linia lotnicza, przewożąca ponad 8 milionów pasażerów rocznie i rozwijająca się na rynku azjatyckim, wdrożyła w północnej Europie Amadeus Ancillary Services - rozwiązanie umożliwiające sprzedaż usług dodatkowych. Aplikacja pozwala pasażerom na rezerwowanie preferowanych miejsc w Skandynawii, Finlandii i krajach Beneluksu (w Finlandii również zamawianie usługi przewozu nadbagażu), zarówno za pośrednictwem biur podróży Amadeus, jak i bezpośrednich kanałów sprzedaży linii Finnair, w tym witryny internetowej przewoźnika.

reklama


Rozwiązanie Amadeus do sprzedaży usług dodatkowych jest również zintegrowane z systemem biur sprzedaży biletów Finnair na lotniskach i w miastach, co zapewnia pełną spójność obsługi pasażerów za pośrednictwem tych kanałów.

Amadeus Airline Ancillary Services to kompleksowe rozwiązanie, umożliwiające użytkownikom sprawdzanie cen, rezerwowanie i opłacanie usług we wszystkich kanałach z zachowaniem pełnej zgodności ze standardami branżowymi określonymi przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA.

- Po wdrożeniu rozwiązania firmy Amadeus jesteśmy w stanie przyciągnąć większą liczbę klientów dzięki zróżnicowanej ofercie usług dodatkowych - mówi Petteri Skaffair, Head of Customer Experience & Sales w Finnair. - Rozwiązanie pomaga promować opcjonalne usługi w momencie najbardziej odpowiednim dla ich zakupu, a spójny we wszystkich kanałach, wysoki poziom jakości sprzedaży przekłada się na większe zadowolenie i lojalność klientów - dodaje.

Przy sprzedaży biletów i usług przewozu nadbagażu w Finlandii, Finnair wykorzystywać będzie Electronic Miscellaneous Document (EMD). EMD to przyjęty przez IATA standard wykorzystywany przy realizacji usług dodatkowych, oferujący korzyści analogiczne jak elektroniczne bilety, ze względu na eliminację dokumentów papierowych i uproszczenie procesów.

Finnair i Egyptair są pilotażowymi klientami firmy Amadeus przy wdrażaniu elektronicznej wymiany zamówień między liniami lotniczymi z wykorzystaniem standardu Electronic Miscellaneous Document. Zastosowanie EMD pozwoli korzystającym z niego liniom uprościć płatności i realizację usług dodatkowych sprzedawanych wspólnym klientom współpracujących ze sobą linii.

Według oceny firmy Amadeus nawet 20% rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem jej systemu jest efektem współpracy linii lotniczych, co otwiera przed przewoźnikami olbrzymie możliwości zwiększenia przychodów poprzez sprzedaż usług dodatkowych za pośrednictwem partnerów.

- Ostatnie badania przeprowadzone przez Ideaworks wykazały, że w 2011 roku usługi dodatkowe miały dla linii lotniczych wartość ponad 32,5 miliarda dolarów, a dochody z nich pomagają zwiększyć zyski przewoźników - mówi David Doctor, Director Distribution Marketing, Amadeus. - Cieszymy się, że możemy pomóc linii Finnair w rozpoczęciu działalności w sektorze usług, który jest kluczowy dla dochodowości linii lotniczych - dodaje.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com