TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-06-03 - Restauratorzy na celowniku

Wraz z rozpoczęciem sezonu turystycznego straż miejska ruszyła na obfite kontrole lokali gastronomicznych. Tym razem pod lupę funkcjonariuszy trafiły przede wszystkim kolorowe neony, nieestetyczne parasole i markizy nad ogródkami oraz tzw. "potykacze", czyli ruchome reklamy znajdujące się w otoczeniu licznych barów, restauracji i sklepów, mające na celu skuteczne przyciągnięcie jak największej liczby klientów. Problemu w ogóle by nie było gdyby nie sprzeciw lokalnych władz.

reklama


Kontrola rzeszowskich sklepów i restauracji rozpoczęła się na wiosnę. Prowadzą ją urzędnicy oraz strażnicy miejscy. Do tej pory w samym tylko Rzeszowie urzędnicy wydali około 300 decyzji, nakazując restauratorom zdemontowanie tablic reklamowych, tłumacząc, że Chodzi o poprawę estetyki miasta.

Najbardziej zbulwersowani są właściciele lokali na starym mieście, którzy wieszanie tego typu reklam muszą konsultować z konserwatorem zabytków. W związku z nowymi przepisami wielu musi zdjąć tablice i wykonać je od nowa. W efekcie czego do delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków tygodniowo wpływa około 10-15 wniosków o wydanie takiego pozwolenia. Wydanie decyzji na umieszczenie takiej reklamy to koszt 82 złotych. To śmieszna kwota w porównaniu z tą jaka przyjdzie uiścić restauratorowi, który nie dopilnował otrzymania pozwolenia. Za wykroczenie można zapłacić do 5 tys. złotych.

Akcja urzędników budzi wiele kontrowersji wśród właścicieli lokali gastronomicznych. Przede wszystkim wiąże się z dodatkowymi kosztami, których najemcom atrakcyjnych lokalizacji nie brakuje. Za lokale w centrum płacimy bardzo wysokie czynsze, zatrudniamy po kilkanaście osób. Zamiast nam pomóc, rzucają kłody pod nogi - żali się właścicielka jednej z rzeszowskich restauracji.

Zdaniem Andrzeja Strońskiego, miejskiego konserwatora zabytków zmiany są konieczne z punktu widzenia walorów estetycznych. Wymiana markiz dlatego, że nie pasują do takich samych parasoli w Rynku jest jak najbardziej uzasadniona. Podobnie jak wymiana plastykowych neonów na wtapiające się w tło tablice reklamowe.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com