TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-01-15 - Nikt nie spodziewał się takiej reklamy Coca-Coli

Coca - Cola rozpoczęła nową kampanię telewizyjną. Motywem przewodnim jest ożywiona dyskusja na temat wpływu napojów gazowanych na zdrowie. Koncern odniósł się do problemu otyłości. Spot wyemitowały stacje CNN, MSNBC oraz Fox News.

reklama


Problem nadmiernego spożycia napojów gazowanych od lat zajmuje Amerykanów i uważany jest za główną przyczynę ich otyłości. Do tego stopnia, że burmistrz Nowego Jorku Michael Bloomberg zakazał ich sprzedaży w restauracjach, kinach i na arenach sportowych w porcjach większych niż pół litra. W ślad za nim chcą pójść inne amerykańskie miasta.

W odpowiedzi na krok polityka, Coca - Cola ostro zawetowała. "Wierzymy, że mieszkańcy Nowego Jorku są mądrzejsi, niż wydaje się Departamentowi Zdrowia. Nowojorczycy zasługują na lepsze traktowanie i mają prawo dokonywać wyboru napojów, jakie chcą zamówić" - napisali przedstawiciele koncernu do redakcji amerykańskich gazet i serwisów internetowych. Faktem jest, że nie wszyscy wiedzą ile faktycznie kalorii znajduje się w ulubionym przez nich napoju. Potwierdziły to badania - konsumenci wskazywali jakoby puszka coli miała 900 kalorii, podczas gdy w rzeczywistości jest ich 140.

Tematyka reklam puszczanych w USA oscyluje wokół przyczyn otyłości, wśród których jest nie tylko picie nadmiernej ilości napojów gazowanych ale przede wszystkim spożywanie kalorycznego pożywienia. Z kolei w Brazylii z emitowanego spotu dowiemy się jak spalić 123 kalorie, których dostarcza napój Coca-Cola.

Koncern podkreśla, że od kilku lat dokłada wszelkich starań, aby klienci byli rzetelnie informowani o składzie i kaloryczności coca - coli. Z powodzeniem sprzedają nisko- i bezkaloryczne wersje napoju. Mimo to od 1998 obserwowany jest spadek zainteresowania konsumentów napojami gazowanymi.

Poniżej wersja reklamy emitowana w Brazylii:



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com