TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-07-03 - Touroperatorzy nie odnotowują zwiększenia zysków

Liczba imprez sprzedawanych w biurach turystycznych wciąż rośnie. Według danych z raportów sporządzonych przez PZOT na podstawie rezerwacji dokonanych przez agentów w systemie MerlinX, wynika, iż sam ostatni tydzień przyniósł wzrost liczby klientów o 26,7% (w porównaniu z analogicznym okresem w 2011 roku). Jednak, pomimo takiej sprzedaży, touroperatorzy nie odnotowują wyraźnego zwiększenia zysków. Przyczynę za kiepskie wyniki finansowe organizatorów podróży ponosi m.in. słabnący złoty.

reklama


Marek Węgierek - Prezes Neckermann Polska - w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria, potwierdził te dane. Według Prezesa 2012 będzie kolejnym trudnym rok dla branży turystycznej. - Nie będzie tak dużych wzrostów jak w zeszłym roku. Natomiast nadal powinien być to wzrost około 5% - powiedział. Biorąc pod uwagę, że oficjalna inflacja, którą wielu ekonomistów uważa za sztucznie zaniżaną, ma wynieść około 4%, a wzrost średniego wynagrodzenia w 2011 wyniósł około 6%, to de facto jest to zastój lub nawet stagnacja, bowiem polska należy do rynków rozwijających się.

Mimo to, że niezbyt mocna polska waluta znacznie to zadanie utrudnia. - Na pewno jest to jeden z naszych kosztów. Wielu touroperatorów, tak jak Neckermann, stara się niwelować te koszty obniżając ceny, negocjując z hotelarzami, negocjując ceny przelotów - wyjaśnia Węgierek - Jeżeli popatrzymy na naszą ofertę, to nasza cena nie zmieniła się dla klienta w stosunku do zeszłego roku.

Prezes Neckermann Polska w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria zapewnił również, że zabiegi polegające na niwelowaniu kosztów nie wpłyną na komfort czy bezpieczeństwo turysty.

- Zmieniliśmy między innymi linię lotniczą, z którą współpracujemy. Zaczęliśmy współpracę ze Small Planet. Zmieniliśmy także podejście do kontraktowania, bardziej agresywnie kontraktujemy. Zatrudniliśmy osobę na stanowisko contract manager, który uzyskuje dla nas lepsze kontrakty niż w zeszłym roku. Te elementy zniwelowały różnice kursowe - kontynuuje Prezes.

Analizując listę najpopularniejszych, wśród polskich turystów, destynacji - Egipt, Tunezja i Grecja - można być pewnym, że cena wyjazdów przy wyborze wakacji wciąż odgrywa decydującą rolę.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com