TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-12-11 - Lufthansa coraz popularniejsza wśród Polaków

W okresie od stycznia do września 2012 roku, Lufthansa, na trasach z Polski do Niemiec, przewiozła ponad 1,1 mln pasażerów. Oznacza to 10-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2011 roku. Niemiecki przewoźnik lata obecnie do siedmiu miast w Polsce: Warszawy, Gdańska, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa i Rzeszowa. Oferuje połączenie między innymi z Frankfurtem, Dusseldorfem i Monachium.

reklama


Lufthansa uznaje Polskę za rynek strategiczny. Coraz większą popularnością wśród pasażerów cieszą się połączenia tego przewoźnika. O ponad 20 procent wzrosła liczba podróżnych z Krakowa, a o 10 procent z Poznania. Niemieckiemu przewoźnikowi udaje się umacniać swoją pozycję w Polsce mimo niekorzystnej sytuacji ekonomicznej w Europie.

Niemieckie linie razem z partnerami z Grupy Lufthansa (Austrian Airlines i Swiss), przewiozły w 2012 roku około 1,4 miliona pasażerów z Polski do Niemiec, Austrii bądź Szwajcarii.

Przewoźnik planuje nowe inwestycje. Wkrótce zakupi nowe samoloty, uruchomi nowe poczekalnie i wyremontuje te działające obecnie na lotniskach w Monachium i Frankfurcie. Linie zamierzają ponadto rozwinąć klasę biznes. Do 2014 roku Lufthansa chce wydać na inwestycje około 3 mld euro.

Tej zimy pasażerowie wyruszający w podróż z lotniska w Polsce mają do swojej dyspozycji 270 rejsów do Niemiec, Austrii i Szwajcarii obsługiwanych przez przewoźników z Grupy Lufthansy. Linie oferują połączenia z Duesseldorfu, Frankfurtu, Monachium, Wiednia i Zurychu do 253 miast w 103 państwach.

Germanwings, niemieckie linie lotnicze wchodzące w skład Grupy Lufthansa wprowadzą do swojego rozkładu od lipca 2013 roku połączenia z Polski do Dusseldorfu. Przewoźnik będzie latał z Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia oraz Poznania. Pasażerowie będą mieli do wyboru trzy taryfy w klasie ekonomicznej: Best, Smart czy Basic. Lufthansa będzie obsługiwała europejskie rejsy (oprócz tych do Frankfurtu i Monachium) w ramach Germanwings.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku Grupa Lufthansa odnotowała 474 mln euro zysku, co oznacza 64,6-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku (zysk wyniósł wtedy 288 mln euro).



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com