TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-06-19 - Najnowszy raport Amadeus

Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, opublikowała raport dotyczący działalności w zakresie odpowiedzialności biznesowej w 2011 roku w 195 krajach, w których działa firma.

reklama


Dokument odzwierciedla nieprzerwane zaangażowanie firmy na rzecz inwestycji w innowacje oraz wartość, jaką prezentują pracownicy dla firmy, jak również strategię Amadeus, która zakłada aktywne promowanie projektów umożliwiających rzeczywisty wkład w społeczność i środowisko. Najnowszy raport Amadeus, dotyczący działań CSR (Corporate Social Responsibility), podkreśla także zaangażowanie firmy w tym obszarze na przykładzie 165 projektów realizowanych w 45 krajach. Obszary te objęły edukację (szkolenia językowe i w zakresie umiejętności turystycznych, darowizny w postaci komputerów, rozbudowę Amadeus Tourism Observatory1), transfer technologii w celu wspierania rozwoju przedsiębiorczości w branży turystycznej (poprzez pomoc małym, rozwijającym się firmom we wdrażaniu profesjonalnych procesów i rozszerzaniu zasięgu handlowego), lokalne inicjatywy społeczne oraz pomoc w czasie kryzysu.

Na całym świecie firmę Amadeus wspiera zróżnicowany zespół, obejmujący przedstawicieli 123 różnych narodowości. W 2011 r. pracownicy odbyli 155 057 godzin szkoleń wykładowych, w które zainwestowano łącznie 6,3 mln euro.

Amadeus przetwarza dziennie ponad 1 mln transakcji. W 2011 roku przetworzono 463 miliony rezerwacji, zaś na pokłady samolotów wsiadło 439 milionów pasażerów.

Od 2004 roku inwestycje firmy w badania i rozwój (Research & Development, R&D) wyniosły ponad dwa miliardy euro (344 mln euro w roku 2011). Raport Komisji Europejskiej "2011 EU Industrial R&D Investment Scoreboard" przedstawia Amadeus jako jedną z wiodących firm w Europie pod względem inwestycji w obszar R&D.

Obecnie funkcjonuje 16 ośrodków badawczo-rozwojowych Amadeus na całym świecie oraz zespół liczący ponad 4000 osób, co zwiększa wartość przedsięwzięć firmy na rzecz klientów z całego świata. Aktualnie inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu realizowane są w 45 krajach (niemal dwukrotnie więcej niż w 2009 roku).

Blisko 800 wolontariuszy Amadeus podjęło działania w 2011 roku (cztery razy więcej niż w roku poprzednim). Wolontariusze Amadeus przeznaczyli ponad 17 470 godzin pracy na wspieranie inicjatyw społecznych. Zespół 90 specjalistów Amadeus w dziedzinie Corporate Responsibility prowadzi lokalne, regionalne i globalne projekty na całym świecie.

W ramach zaangażowania w ochronę środowiska Amadeus kontynuował działania na rzecz optymalizacji wydajności operacyjnej i poprawy efektywności energetycznej o 8% w przeliczeniu na przetworzoną transakcję w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto, zużycie energii elektrycznej na jednego pracownika zostało zredukowane już drugi rok z rzędu.

Mimo wzrostu aktywności biznesowej, w 2011 roku Amadeus zmniejszył łączną emisję CO2 o ponad 5%, zarówno dzięki poprawie efektywności energetycznej, jak i rosnącemu udziałowi energii odnawialnej wykorzystywanej w największych oddziałach firmy.

Amadeus podpisał Globalny Kodeks Etyki w Turystyce, a tym samym zobowiązał się do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości dotyczących odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju turystyki. Kodeks, przyjęty w 1999 r. przez Zgromadzenie Ogólne Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) zatwierdzone przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 2001 roku, stanowi zbiór zasad mających na celu ukierunkowanie rozwoju turystyki w sposób, który maksymalizuje społeczno-ekonomiczne korzyści dla branży, przy jednoczesnym zminimalizowaniu negatywnych skutków.

Firma Amadeus oferowała także pomoc podczas kryzysu. Inicjatywy realizowane w 2011 roku obejmują działania CSR mające na celu zmniejszenie skutków klęsk żywiołowych odczuwanych przez ludność, takich jak trzęsienie ziemi na Haiti, powodzie w Bangkoku i Australii, japońskie tsunami i trzęsienie ziemi w Sendai, tajfun na Filipinach oraz kryzys w Rogu Afryki.

- W Amadeus wierzymy, że nasze doÅ›wiadczenie w branży turystycznej w poÅ‚Ä…czeniu z motywacjÄ… naszych pracowników w podejmowaniu wyzwaÅ„ stanowi doskonaÅ‚y bodziec do postÄ™pów w dziedzinie ochrony Å›rodowiska i wsparcia spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej - mówi Tomás López Fernebrand, Senior Vice President, General Counsel and Corporate Secretary. - To jest misja, w której każdy wysiÅ‚ek jest potrzebny i mile widziany. BÄ™dziemy dalej wspierać i podejmować tego rodzaju inicjatywy - dodaje.

Raport firmy Amadeus z zakresu odpowiedzialności biznesowej jest częścią przewodnika Global Reporting Initiatives (GRI), który ustanawia wytyczne organizacji związane z ujawnianiem ich ekonomicznego, środowiskowego i społecznego działania w przejrzysty sposób. GRI przyznaje ostatniemu raportowi Amadeus z zakresu CSR najwyższą możliwą ocenę (A+).

- Jestem zadowolony z tych danych, które potwierdzają, że w 2011 r. udało nam się zwiększyć i wzmocnić współpracę z naszymi partnerami, takimi jak linie lotnicze, w zakresie projektów dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu. Wystarczy wspomnieć o naszej ścisłej współpracy z przewoźnikami, takimi jak Iberia, AviancaTaca i Kenya Airways czy Turkish Airlines - komentuje Svend Leirvaag, Vice President, Industry Affairs, Amadeus. - Edukacja jest niewątpliwie jednym z kluczowych czynników, który umożliwia wydajne i trwałe wsparcie działania obszaru odpowiedzialności biznesowej firmy, dlatego też bardzo rozbudowaliśmy nasze projekty w tym zakresie. W tym samym czasie koncentrowaliśmy się również na poprawie naszej działalności związanej z ochroną środowiska oraz współpracy z zainteresowanymi stronami w branży - dodaje.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com