TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-07-23 - Reklama, czyli jak biura podróży przyciągają turystów?

Dobrze przygotowana kampania reklamowa biura podróży to klucz do sukcesu. Odpowiednia promocja oferowanego produktu, usługi, stanowi ważny element działań marketingowych, który skutecznie pozwala zwiększyć jego sprzedaż.

reklama


Biura podróży chcą stale zwiększać sprzedaż swoich usług. W tym celu regularnie wzbogacają katalogi o nowe destynacje turystyczne. Niestety samo wprowadzenie produktu na rynek to wciąż za mało by osiągnąć sukces. Kluczem do jego spełnienia i zapewnienia dobrej sprzedaży są właśnie działania marketingowe.

Obecnie istnieje wiele kanałów dystrybucji reklam. Najpopularniejsze z nich: telewizja, radio oraz internet mają wielu odbiorców. Dzięki nim firmy działające w branży turystycznej mogą łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów na wszystkich etapach procesu dokonywania zakupu.

Współcześni klienci branży turystycznej są coraz bardziej doświadczeni i wymagający. To internet staje się dla nich ważnym kanałem pozyskiwania informacji oraz dokonywania zakupu produktów i usług turystycznych. Jak widać z poniższego wykresu mediami najskuteczniej zachęcającymi klientów do odwiedzenia stron internetowych biur podróży są wyszukiwarki internetowe, reklama online oraz TV.






Źródło: http://www.google.com/ads/metrics_trav.html

Wakacje to okres najintensywniejszych działań reklamowych organizatorów oraz pośredników. Postanowiliśmy sprawdzić jak touroperatorzy radzą sobie na rynku działań marketingowych i z jakich kanałów dystrybucji korzystają w celu zapewnienia ciągłości sprzedaży swoich usług.

Jak poinformował nas Jacek Parysek, Marketing & PR Manager w Grecos Holiday działania reklamowe touroperatora koncentrują się na 3 formatach - telewizji, internecie oraz agencyjnych biurach sprzedaży. Są to główne kanały komunikacji z rynkiem. Grecos w tym roku realizował dwie duże kampanie. Pierwsza - w okresie wczesnej rezerwacji, która bazowała na telewizji i internecie. Jej celem było zachęcenie do zakupu wakacji wraz z dodatkowymi bonusami oraz informacja o nowych kierunkach. Obecnie touroperator jest w trakcie realizacji drugiej kampanii - internetowej oraz na łamach wyselekcjonowanej prasy, zgodnej z grupą docelową. Kampania ta zachęca do wyjazdów do Grecji na wymarzone wakacje. Udało nam się uzyskać informację ile biuro przeznaczyło pieniędzy na tegoroczne działania reklamowe - Budżet na reklamę i media jest zawsze sporym punktem w budżecie całej firmy. W tym roku na reklamę wydamy ok. 2 mln PLN.

Firma BUT na wakacje przewidziała kampanię reklamową w telewizji Eska TV. Projekt trwa od maja aż do końca sierpnia. Budżet tej kampanii wynosi 60 tysięcy złotych. Do tego trzeba doliczyć wyjazdy które na antenie rozdajemy do Bułgarii i działania na facebooku które Eska TV w naszym imieniu wykonuje - mówi Natalia Wyźnikiewicz, Kierownik Działu Marketingu Biura Usług Turystycznych BUT. Kampania telewizyjna obejmuje spoty reklamowe z informacjami na temat konkursu.

Biuro podróży Funclub skupia się na promocji poprzez wyszukiwarkę internetową Google, reklamy kontekstowe, social media. Dbamy, aby wszystkie nasze strony internetowe pojawiały się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google na wybrane hasła kluczowe. Jednocześnie uzupełniamy to poprzez prowadzenie kampanii reklamowej w programie Google AdWords. Przy tym prowadzimy również kampanie banerowe (załączam przykładowy baner reklamowy) - mówi Magdalena Iwanowska z biura podróży Funclub.





Wakacje.pl uruchomiły w lipcu kampanię wideo w internecie. Jest to debiut portalu w odniesieniu do tego typu działań marketingowych. Reklama pod hasłem "Nie robimy kabaretu z wakacji" została utrzymana w konwencji serialu komediowego, w którym pary bohaterów chcą zarezerwować wymarzone wakacje. Spoty powstały przy współpracy z agencją mediową Grupa Impact, a w rolach głównych wystąpiła aktorska para - znany m.in. z kabaretu Limo Wojciech Tremiszewski z żoną Małgorzatą.





Jak podkreśla Klaudyna Mortka, Specjalista ds. PR Enovatis naturalnym środowiskiem promocyjnym dla firmy jest Internet. Z uwagi na rosnącą liczbę salonów sprzedaży marki Wakacje.pl, w ostatnim czasie grupa rozszerzyła zakres działań marketingowych o nowe formaty -W czerwcu i lipcu byliśmy widoczni z bilboardem sponsorskim w kilku stacjach telewizyjnych: TVN, TVN 24, TVN 7, TVN Style i TVP 2. - mówi Klaudyna Mortka.

Biuro podróży Neckermann również wspiera ofertÄ™ Lato 2013 dziaÅ‚aniami reklamowymi. Kampania realizowana jest w codziennej prasie lokalnej, wielkoformatowej, na antenie radia online oraz w internecie. - Poprzez aktywność reklamowÄ… chcemy zachÄ™cić klientów do wybrania Neckermanna jako bezpiecznego i sprawdzonego organizatora wypoczynku ” RafaÅ‚ Grunwald, Dyrektor Marketingu w Neckermann Polska.

Aktywności offline i online prowadzone są w kilku kanałach. W ramach pakietu BIG Free 27 czerwca br. ukazała się reklama w 21 bezpłatnych dziennikach na terenie całego kraju. Uzupełnieniem działań reklamowych w prasie będzie obecność Neckermanna w głównych dziennikach lokalnych. Reklama oferty letniej Neckermanna ukaże się również w magazynie podróżniczym Voyage oraz programie TV To i Owo. Biuro zainwestowało także w reklamę radiową. Spoty reklamowe 15-sek. emitowane są na antenie począwszy od 24.06.13 przez pięć tygodni, do 28.07.13 r. Akcja reklamowa wsparta jest działaniami PR i w social media.

Oferta biur podróży to wyjazdy wakacyjne dlatego kampanie reklamowe najczęściej kierowane są do rodzin z dziećmi. W dzisiejszych czasach to właśnie internet stanowi dla nich ważny kanał pozyskiwania informacji oraz dokonywania zakupu produktów i usług turystycznych. Co ważne determinacja zakupowa klientów poszukujących ofert w internecie jest dużo wyższa, niż ludzi, którzy z reguły zupełnie przypadkowo bombardowani są ulotkami i billboardami na ulicy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com