TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Samolot, którym Kapitan Wrona lądował awaryjnie bez podwozia, w listopadzie 2011 roku, na lotnisku Chopina w Warszawie, nie wróci do eksploatacji i zostanie sprzedany.
reklama
Boeing 767-300 o numerach rejestracyjnych SP-LPC był eksploatowany przez PLL LOT S.A. na podstawie umowy leasingowej z amerykańską spółką Air Castle.
Po zdarzeniu awaryjnego lądowania bez podwozia 1 listopada 2011 roku i zakończeniu badań przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych, rozpoczęły się długotrwałe rozmowy i negocjacje między firmą ubezpieczeniową Lufthansa Group, właścicielem samolotu spółką Air Castle oraz spółką PLL LOT S.A.
W trakcie negocjacji ustalono, że przywrócenie samolotu do stanu pozwalającego na jego dalszą eksploatację jest nieopłacalne - poinformował polski przewoźnik.
Ostatecznie strony zawarły porozumienie, w ramach którego PLL LOT S.A. przejęły samolot na własność, po czym ogłosiły przetarg na zakup samolotu w takim stanie, w jakim znajduje się obecnie. Oferta przetargowa dopuszcza sprzedaż osobno kadłuba i silników. Zakończenie przetargu nastąpi na początku lipca br.
- Zdajemy sobie sprawę, że sprawa dalszych losów samolotu SP-LPC budziła duże zainteresowanie wielu osób. Dla LOT-u jest to rozwiązanie optymalne i dające szanse na pokrycie części kosztów związanych z wyłączeniem samolotu z eksploatacji - powiedział Tomasz Balcerzak, Członek Zarządu ds. Operacyjno-Technicznych PLL LOT S.A.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami