TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-09-02 - Pomorze postawi na turystykÄ™ kulinarnÄ…?

Tysiące turystów każdego roku wyrusza w podróż, aby oderwać się od codzienności, odkrywać, przeżyć coś wyjątkowego, a przede wszystkim smakować. Dlatego coraz częściej o wyborze kierunku wyjazdów decydują kulinaria.

reklama


Turyści poszukują naturalnych, świeżych i wysokiej jakości produktów. A z takimi właśnie kojarzą się smaki regionu. Doceniają autentyczność i wyjątkowość potraw, a co za tym idzie są w stanie wydać naprawdę spore sumy pieniędzy aby tego doświadczać. Dlatego można powiedzieć, że turystyka kulinarna staje się znaczącym biznesem, który nie kończy się wraz z odejściem lata, a trwa cały rok i przyciąga zarówno turystów krajowych jak i zagranicznych.

W roku 2012 Pomorze odwiedziÅ‚o 6,6 mln turystów, rok 2013 to już 7,7 mln. Taka dynamika wzrostu na przestrzeni zaledwie jednego roku to kolejny atut dla rozwoju turystyki kulinarnej. W sezonie letnim, dominujÄ…cymi gośćmi sÄ… turyÅ›ci z Polski, jednakże znaczÄ…co zwiÄ™ksza siÄ™ udziaÅ‚ ruchu zagranicznego. Tylko w minionym roku ruch przyjazdowy turystów ze Szwecji wzrósÅ‚ w stosunku do roku 2012 aż o 10%, a z Norwegii ponad 15% co przekÅ‚adajÄ…c na liczby pokazuje, iż Pomorze przyjęło w 2013 roku ok 1 mln 700 tys. turystów z zagranicy, a wiÄ™c ponad 20% wiÄ™cej niż w roku 2012.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Turystyki Kulinarnej (International Culinary Tourism Association) podaje, że turyści kulinarni wydają średnio ok. 1200 dolarów na podróż, z czego 36%, czyli 425 dolarów, pochłaniają wydatki związane z kulinariami. Osoby uznawane za bardzo sprofilowanych turystów kulinarnych (tj. osoby, dla których kulinaria są znacząco wpływają na wybór kierunku podróży) przeznaczają na jedzenie jeszcze więcej - około 50 % wydatków podczas podróży.

"PodstawÄ… jest zbudowanie Å›wiadomoÅ›ci odbiorców i prowadzenie staÅ‚ej komunikacji. Dlatego uruchomiliÅ›my bloga kulinarnego www.pomorskie-prestige.eu, na którym prezentujemy kulinarnÄ… wizytówkÄ™ GdaÅ„ska i regionu, a mianowicie restauracje serwujÄ…ce autorskÄ… kuchniÄ™, wydarzenia kulinarne czy ciekawe sezonowe przepisy" - wyjaÅ›nia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Blog od kwietnia do sierpnia 2014 odnotowaÅ‚ ponad 10 000 wejść głównie z Polski, Wielkiej Brytanii, Skandynawii ale i Stanów Zjednoczonych, co wskazuje na szeroki wachlarz potencjalnych rynków i odbiorców oferty kulinarnej Pomorza.

"Turyści poszukują rzetelnych informacji i rekomendacji, dlatego warstwę informacyjną dobieramy bardzo starannie. Jednak aktualny kontent to nie wszystko. Niezwykle istotne są również działania o charakterze media relations" - dodaje K. Hartenberger-Pater. W tym roku już po raz trzeci realizowana będzie kulinarna wizyta studyjna dla dziennikarzy. Tym razem Pomorze odwiedzą prestiżowe media kulinarne z Hiszpanii i Włoch, których dziennikarze poprzez szereg atrakcji poznają smaki regionu pomorskiego. Wcześniejsze wizyty realizowane były w oparciu o duże wydarzenia kulinarne (Noc Restauracji, Sopot od Kuchni) z dziennikarzami polskimi i blogerami szwedzkimi.

"Każda taka wizyta to obiektywna relacja na Å‚amach wpÅ‚ywowych i opiniotwórczych mediów dlatego najistotniejsze jest wyselekcjonowanie tytułów cieszÄ…cych siÄ™ dużym zaufaniem i znacznym zasiÄ™giem. Obie dotychczasowe wizyty znalazÅ‚y swoje zakoÅ„czenie aż w 15 publikacjach kulinarnych, które spotkaÅ‚y siÄ™ z bardzo pozytywnym odbiorem. Nie bez znaczenia sÄ… również równolegle prowadzone dedykowane dziaÅ‚ania promocyjne, na rynkach, z którymi region pomorski posiada bezpoÅ›rednie poÅ‚Ä…czenia komunikacyjne" - komentuje Izabela Koch, koordynator projektu kulinarnego PROT. Współpraca z przewoźnikami nie tylko uspójnia komunikacjÄ™ marketingowÄ…, ale również pozwala zwiÄ™kszać zasiÄ™gi kampanii , co pokazujÄ… statystyki obÅ‚ożenia: WizzAir (ponad 750 tys. pasażerów), AirBerlin (46 tys. pasażerów) Stena Line(ponad 500 tys. pasażerów). Powyższe dziaÅ‚ania promocyjne to duży krok regionu w kierunku pozyskania turysty kulinarnego.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com