TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-03-28 - Nowe pomysły Sopotu na zdobycie zainteresowania turystów

Innowacyjna wersja sopockiego kalendarza imprez, powołanie grupy zajmującej się promocją sopockiej oferty konferencyjnej, mobilne rozwiązania dla branży turystycznej - to trzy propozycje na promocję miasta oraz wydłużenie sezonu turystycznego w Sopocie w ramach inicjatywy sopockiego klastra turystycznego. Pomysły został zaprezentowane w hali Ergo Arena podczas konferencji promującej projekt.

reklama


Klaster zrzesza firmy i instytucje należące do tej samej branży, a jego idea oparta jest na czterech kluczowych elementach: współpracy, konkurencji, zaufaniu i kontaktach osobistych. W działaniach ważne jest połączenie doświadczenia przedsiębiorców, wiedzy i badań jednostek edukacyjnych oraz wsparcia władz samorządowych. Klaster zbudowany jest warstwowo, najważniejszą rolę pełnią w nim przedsiębiorstwa. Uczestniczenie w klastrze przynosi szereg korzyści: wpływa na obniżenie kosztu własnego biznesu i tworzenie lokalnych miejsc pracy, zapewnia dostęp do wiedzy, informacji, kapitału oraz pozwala poszerzać ofertę.

Do końca tego roku mają zostać wprowadzone przynajmniej dwa nowe sopockie produkty turystyczne. Pierwszym z nich jest rozbudowana i powiązana z serwisem miejskim wersja sopockiego kalendarza imprez kulturalnych, sportowych, rozrywkowych, artystycznych i innych organizowanych w kurorcie. Będzie on skierowany do turystów, organizatorów wydarzeń i przedstawicieli sektora turystycznego. Drugi produkt ma promować Sopot jako interesującą destynację turystki biznesowej z nowoczesną infrastrukturą konferencyjną, a także bogatą ofertą turystyczną miasta. Propozycja dotyczy mobilnych rozwiązań dla branży turystycznej takich jak: system bezgotówkowej płatności, interaktywny przewodnik oparty o najnowsze technologie, na przykład aplikacje na telefony komórkowe. Wpływ na realizację planów będą mieli lokalni przedsiębiorcy.

Jak mówi Dorota Sykut, koordynatorka projektu - Planujemy stworzyć nowe rozwiązania, które są potrzebne w Sopocie - mówi Dorota Sykut, koordynator projektu. - Wprowadzenie ich jest możliwe tylko przy współpracy hoteli, restauracji, pubów, klubów, muzeów, obiektów kulturalnych i sportowych. Chcemy, aby więcej turystów przyjeżdżało do nas, nie tylko latem, ale i po sezonie. Aktualne informacje na temat planowanych działań i spotkań będziemy publikować na Facebooku.

Ponadto w ramach realizacji projektu przewidziano wyjazd studyjny przedstawicieli inicjatywy klastrowej do wybranego zagranicznego klastra turystycznego, wspólny wyjazd targowy, badania rynkowe, a także doradztwo ekspertów i cykl spotkań uczestników inicjatywy klastrowej. Najbliższe spotkanie sektora turystycznego odbędzie się 8 kwietnia 2011 r. i będzie poświęcone sopockim produktom turystycznym.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com