TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W roku 2012 Travelplanet.pl uzyskał prawie 21 mln przychodów ze sprzedaży co dało wzrost do roku ubiegłego o 16 %. Wzrost sprzedaży i ścisła kontrola kosztów pozwoliła na uzyskanie dużego wzrostu na poziomie wyniku EBIDTA. Spółka zamierza nadal trzymać w ryzach wydatki i zwiększać dynamikę sprzedaży.
reklama
Miniony rok, podobnie jak i poprzedni, był dość trudny dla branży turystycznej. Duża liczba upadłości biur podróży jak również spowolnienie wydatków konsumpcyjnych wpłynęło niekorzystnie na dynamikę wzrostu rynku. Mimo tych niekorzystnych dla branży zjawisk Spółka uzyskała wzrost przychodów i poprawiła wyniki operacyjny. Wypracowaliśmy zysk na poziomie EBITDA w wysokości 1,1 mln PLN. W 2012 udało się nam zrealizować klika projektów inwestycyjnych z obszaru informatycznego, co powinno przynieść oczekiwane wzrosty z kanału sprzedaży internetowej. Powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.
Jednocześnie spółka miała, jak wynika z jej raportu giełdowego, 1 mln 486 tysięcy złotych straty netto, o 368 tysięcy złotych więcej niż w roku 2011
Przychody w 2012 wyniosły 20,8 mln złotych i były o 15,5 proc. większe od przychodów z roku 2011. Spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 1,08 miliona złotych. Nominalna różnica w stosunku do roku ubiegłego wyniosła 935 tysięcy złotych.
Ograniczenie kosztów działalności o 2,7% w stosunku do roku poprzedniego wpłynęło na poprawę wyników finansowych na poziomie wyników operacyjnych. Jesteśmy zadowoleni z tego, że był to dla nas kolejny rok w którym zanotowaliśmy wzrost EBIDTA oraz uzyskaliśmy dodatnie przepływy finansowe z działalności operacyjnej. Jednakże podatek odroczony, co jest operacją księgową nie wpływającą na stan gotówki, skorygował wynik finansowy netto o 748 tys. PLN - dodała Bożena Garbińska, członek zarządu ds. finansowych.
Spółka w trakcie 2012 roku zmniejszyła koszty działalności operacyjnej o 2,7% proc. tj. z 8.628 tys. zł w 2011 do 8.395 tys. zł w 2012 roku przy jednoczesnym wzroście przychodów o 16%.
Oczekuję, iż rok 2013 będzie na nas rokiem, w którym zwiększymy dynamikę przychodów utrzymując w ryzach nasze koszty działalności operacyjnej. Głównymi kołami zamachowymi naszego wzrostu w 2013 będzie innowacyjny portal oferujący bilety lotnicze - uruchomiony w pierwszym kwartale 2013 oraz nowy serwis dedykowany sprzedaży miejsc hotelowych. Planujemy również dynamicznie rozwijać sprzedaż poprzez sieć franczyzobiorców. - zapowiedział Jerzy Krawczyk.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami