TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-03-22 - Travelplanet trzyma wydatki w ryzach

W roku 2012 Travelplanet.pl uzyskaÅ‚ prawie 21 mln przychodów ze sprzedaży co daÅ‚o wzrost do roku ubiegÅ‚ego o 16 %. Wzrost sprzedaży i Å›cisÅ‚a kontrola kosztów pozwoliÅ‚a na uzyskanie dużego wzrostu na poziomie wyniku EBIDTA. Spółka zamierza nadal trzymać w ryzach wydatki i zwiÄ™kszać dynamikÄ™ sprzedaży.

reklama


Miniony rok, podobnie jak i poprzedni, był dość trudny dla branży turystycznej. Duża liczba upadłości biur podróży jak również spowolnienie wydatków konsumpcyjnych wpłynęło niekorzystnie na dynamikę wzrostu rynku. Mimo tych niekorzystnych dla branży zjawisk Spółka uzyskała wzrost przychodów i poprawiła wyniki operacyjny. Wypracowaliśmy zysk na poziomie EBITDA w wysokości 1,1 mln PLN. W 2012 udało się nam zrealizować klika projektów inwestycyjnych z obszaru informatycznego, co powinno przynieść oczekiwane wzrosty z kanału sprzedaży internetowej. Powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.

Jednocześnie spółka miała, jak wynika z jej raportu giełdowego, 1 mln 486 tysięcy złotych straty netto, o 368 tysięcy złotych więcej niż w roku 2011

Przychody w 2012 wyniosły 20,8 mln złotych i były o 15,5 proc. większe od przychodów z roku 2011. Spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 1,08 miliona złotych. Nominalna różnica w stosunku do roku ubiegłego wyniosła 935 tysięcy złotych.

Ograniczenie kosztów dziaÅ‚alnoÅ›ci o 2,7% w stosunku do roku poprzedniego wpÅ‚ynęło na poprawÄ™ wyników finansowych na poziomie wyników operacyjnych. JesteÅ›my zadowoleni z tego, że byÅ‚ to dla nas kolejny rok w którym zanotowaliÅ›my wzrost EBIDTA oraz uzyskaliÅ›my dodatnie przepÅ‚ywy finansowe z dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej. Jednakże podatek odroczony, co jest operacjÄ… ksiÄ™gowÄ… nie wpÅ‚ywajÄ…cÄ… na stan gotówki, skorygowaÅ‚ wynik finansowy netto o 748 tys. PLN - dodaÅ‚a Bożena GarbiÅ„ska, czÅ‚onek zarzÄ…du ds. finansowych.

Spółka w trakcie 2012 roku zmniejszyła koszty działalności operacyjnej o 2,7% proc. tj. z 8.628 tys. zł w 2011 do 8.395 tys. zł w 2012 roku przy jednoczesnym wzroście przychodów o 16%.

OczekujÄ™, iż rok 2013 bÄ™dzie na nas rokiem, w którym zwiÄ™kszymy dynamikÄ™ przychodów utrzymujÄ…c w ryzach nasze koszty dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej. Głównymi koÅ‚ami zamachowymi naszego wzrostu w 2013 bÄ™dzie innowacyjny portal oferujÄ…cy bilety lotnicze - uruchomiony w pierwszym kwartale 2013 oraz nowy serwis dedykowany sprzedaży miejsc hotelowych. Planujemy również dynamicznie rozwijać sprzedaż poprzez sieć franczyzobiorców.  - zapowiedziaÅ‚ Jerzy Krawczyk.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com