TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-03-26 - Czego wymaga turysta w obiekcie?

Z preferencji szukających noclegów wynika, że dostęp do internetu jest jednym z głównych udogodnień wpływających na wybór obiektu. Po raz pierwszy także hotele wyprzedziły kwatery prywatne i pensjonaty w rankingu najpopularniejszych obiektów turystycznych w serwisie eholiday.pl.

reklama


Wyniki zapisów wyszukiwań w serwisie są co najmniej w kilku miejscach zaskakujące. Osoby szukające noclegu najczęściej wybierają hotel, a nie jak w ubiegłych latach kwaterę prywatną lub pensjonat. Dotyczy to zarówno krótkich wyjazdów (dwa-trzy dni), jak i dłuższych (tydzień i więcej). Jest to pierwsze tak wyraźne odwrócenie trendu w preferencjach turystycznych polskich internautów.

Pięć najczęściej wybieranych typów noclegu:
hotel - 18,78 proc.
kwatera prywatna - 10,60 proc.
pensjonat - 8,54 proc.
ośrodek wypoczynkowy - 8,03 proc.
agroturystyka - 7,52 proc.

Równie ciekawie prezentują się wyniki w kategorii udogodnień, które mają największy wpływ na decyzje o wyborze noclegu. Najczęściej wymagamy dostępu do internetu, basenu, parkingu i sauny. Istotne jest także zapewnienie wyżywienia oraz akceptacja zwierząt domowych. Najmniejszy wpływ na decyzje o wyborze miejsca mają: dostęp do prasy codziennej, sejf w pokoju, możliwość skorzystania z ksero i faksu, a także możliwość zlecenia prasowania.

Pięć najistotniejszych udogodnień jakie mają wpływ na wybór noclegu:
internet - 13,69 proc.
basen - 12,62 proc.
parking - 12,10 proc.
wyżywienie - 11,62 proc.
sauna - 5,81 proc.

Kryterium ceny jest nadal bardzo ważne, ale z badania wynika, że dla Polaków coraz istotniejsza staje się wygoda i komfort. Przesunięcie w tym kierunku obserwowaliśmy od dłuższego czasu, ale to pierwsze tak wyraźne i widoczne dane. Jest to kolejne badanie po tym jakie przeprowadziliśmy z Instytutem Hotelarstwa i miesięcznikiem Hotelarstwo na początku roku, które potwierdza lepszą kondycję naszego rynku hotelarskiego oraz to, że hotelarze są pełni optymizmu co do najbliższej przyszłości - powiedział Mariusz Wojciechowski, prezes grupy eholiday.pl.

W badaniu przeanalizowano dane z trzech miesięcy, od grudnia 2011 do końca lutego 2012, łącznie ponad 2,4 mln zapytań i wyszukań w serwisie eholiday.pl.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com