TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2005-10-19 - POT planuje promować Polskę
Od przyszłego roku POT planuje promować Polskę w sposób zorganizowany. Dzięki większemu budżetowi (48 mln zł na 2006, a w 2005 miał tylko 28 mln zł) ma on działać aktywnie i współpracując z agencjami reklamowymi tworzyć kampanie reklamowe.
reklama
Przypadkowy sukces kampanii z polskim hydraulikiem i powtórzenie schematu z polską pielęgniarką już nie wystarczą. Polska Organizacja Turystyczna planuje promocje według walorów, które mogą być najbardziej atrakcyjne dla turystów z określonych regionów. I tak planowane są akcje skierowane do:
- pielgrzymów z Hiszpanii, aby wyruszyć śladami Jana Pawła II,
- członków klubów kempingowo-karawaningowych z Holandii (ich zlot będzie we Wrocławiu),
- wielbicieli golfa, jeździectwa i obiektów poprzemysłowych ze Skandynawii,
- miłośników architektury drewnianej z Włoch,
- turystów biznesowych ze wszystkich krajów,
- kuracjuszy i osób chcących się leczyć lub rehabilitować w polskich sanatoriach i uzdrowiskach
Co ważne oprócz kampanii tradycyjnych ma być prowadzony marketing elektroniczny oraz inne projekty np. Festiwal zakupów (tanie linie + miasta + centra handlowe) lub nagłaśnianie wydarzeń kulturalnych.
Nacisk na promocję zostanie położony w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Dla Niemców jesteśmy już dobrze znanym krajem nadającym się zarówno na tanie zakupy, jak i wypoczynek oraz leczenie. Natomiast dla Brytyjczyków Polska będzie przedstawiana jako atrakcyjne miejsce do zobaczenia, zakupów i zabawy. POT planuje dodatkowo zachęcać brytyjskich miłośników przyrody, ornitologów oraz aktywnych seniorów.
Miejmy nadzieję, że POT słowa dotrzyma i biorąc dodatkowe 20 mln złotych z budżetu będzie skuteczniej promował Polskę oraz elastycznie reagował na możliwości promocji takie jak "hydraulik" dla którego zabrakło pieniędzy w kluczowym momencie nakręcania się akcji.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami