TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-11-06 - Jak Pomorze przyciągać będzie turystów z zagranicy?

Pomorskie jest pierwszym polskim województwem, które posiada strategię rozwoju turystyki, i stworzoną na jej podstawie listę turystycznych produktów eksportowych, które zamierza szczególnie promować do turystów zagranicznych.

reklama


Na liście znalazły się między innymi Dni Zatoki Gdańskiej, Zlot Miłośników Garbusów w Sztumie, Wioska Archeologiczna w Leśnie i szlak "Ślady Szwedzkie na Pomorzu". Mają one przyciągnąć do miasta turystów zagranicznych, którzy nie tylko wydają w Gdańsku więcej niż turyści krajowi, ale również przebywają w mieście dłużej niż Polacy.

Z badań, przeprowadzonych na zlecenie władz Gdańska wynika, iż przeciętnie, turysta - cudzoziemiec wydaje w Pomorskim około 120 złotych dziennie. Do Gdańska przyjeżdża na zaledwie 6 dni, głównie w pełni sezonu turystycznego.

Władze miasta i Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna postanowiły zadbać o to, aby cudzoziemcy odwiedzali Pomorze również poza sezonem. W tym celu sporządzono listę 38 produktów, które dobrze promowane przyciągną turystów poza sezonem turystycznym. Poza wymienionymi powyżej na liście znalazły się także: Trakt Książęcy, Międzynarodowy Turniej Bowlingowy "Bursztynowa Kula" w Gdyni, Szlak Polskich Zamków Gotyckich, Szlak Menonitów, Szlak Konny im. Daniela Chodowieckiego i wiele innych. Produkty turystyczne pogrupowane są pod względem tematycznym. Najczęściej są one związane z bursztynem, morzem, lub umożliwiają wypoczynek aktywny i uzdrowiskowy. Pozwolą również na zapoznanie się z kulturą i historią regionu.

Produkty te będą realizowane będą w latach 2005-2007 ze środków prywatnych inwestorów, gmin, powiatów, samorządów województwa oraz Ministerstwa Gospodarki i Pracy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com