TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-05-09 - Restauracje walczą o mniej zamożnych klientów

McDonald's próbuje przyciągnąć klientów z mniej zasobnym portfelem, oferując kupony zniżkowe, happy hours i inne promocje. Jeżeli ceny wołowiny i drobiu pozostaną niższe niż prognozowano, walka między sieciami może się jeszcze zaostrzyć.

reklama


Sieci restauracji typu fast-food na całym świecie starają się zwiększyć sprzedaż, ponieważ trwające spowolnienie dało się we znaki odczuli najbardziej klienci o niskich i średnich dochodach, którzy stanowią główny target tego typu lokali.

W środę McDonald's poinformował o 0,7 procentowym wzroście sprzedaży w amerykańskich lokalach dzięki wprowadzeniu kanapek McWrap o wyższej jakości, przy równoczesnym obniżeniu ich ceny, a także propozycjom zdrowszych dań i atrakcyjnej ofercie śniadaniowej. Sieć zapowiada wprowadzenie większej ilości ofert promocyjnych oraz rozszerzenie menu. Spółka jest gotowa poświęcić do pewnego stopnia swoją rentowność na rzecz zwiększenia udziału w rynku.

Słabe kwietniowe wyniki McDonald's w Europie, krajach Azji i Pacyfiku, w Afryce i na Bliskim Wschodzie uszczupliły wyższy od spodziewanego wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej. Sprzedaż w restauracjach McDonald's otwartych co najmniej od roku spadła w Europie o 2,4%, w krajach Azji, Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki - o 2,9%.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com