TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-09-02 - Netmedia zadowolona z wyników

Grupa Netmedia, właściciel m.in. serwisów hotele.pl czy efly.pl, opublikowała swoje wyniki finansowe za pierwszą połowę 2013 roku.

reklama


W komunikacie prasowym spółka podaje, iż odczuwa stopniową poprawę koniunktury gospodarczej, która przełożyła się na wyniki wypracowane w pierwszym półroczu 2013 r. Obrót Grupy wyniósł 120 mln 701 tys. zł i był o 9,4 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W samym tylko drugim kwartale obroty wzrosły o niemal 25 proc.

Największy segment działalności Grupy stanowi sprzedaż usług turystycznych, w przeważającej większości za pośrednictwem Internetu. W tym obszarze Netmedia wypracowała wzrost marży brutto o 4,4 proc. przy ponad 10 proc. wzroście obrotów do poziomu 120 mln 168 tys. zł.

"Nasze dobre wyniki w pierwszym półroczu to efekt przede wszystkim skutecznych działań handlowych, stale bowiem poszerzamy portfolio Klientów. Obserwujemy też stopniową, jeszcze niewielką, ale już odczuwalną poprawę koniunktury. Widoczne to jest przede wszystkim w odblokowanych budżetach na organizację korporacyjnych spotkań i eventów, które realizujemy w naszym dziale MICE. Spodziewaliśmy się, że drugi kwartał będzie okresem odbicia i to rzeczywiście widać w wynikach Grupy" - komentuje Andrzej Wierzba, Prezes Zarządu Netmedia S.A.

Duże wzrosty Grupa odnotowała w obszarze biletów lotniczych, gdzie wartość sprzedaży w pierwszym półroczu zwiększyła się o 22,3 proc. W tym okresie klienci korporacyjni oraz indywidualni kupili w Netmedia blisko 39 tys. biletów. Sprzedaż biletów jest prowadzona w Netmedia również w ramach współpracy i partnerstwa z międzynarodowymi partnerami, takimi jak sieć biur Egencia i Lufthansa City Center.

W pierwszej połowie roku dużej poprawie uległy wyniki osiągane przez dział MICE, który na zlecenie klientów korporacyjnych organizuje konferencje, eventy czy wyjazdy integracyjne. Stopniowo odblokowywane budżety w korporacjach, przełożyły się na większą liczbę realizowanych tego typu zleceń. Działalność MICE wygenerowała w Netmedia przychód większy o 12,3 proc. od ubiegłorocznego, osiągając poziom 13 mln 142 tys. zł. W pierwszym półroczu powiększone zostało także portfolio obsługiwanych klientów.

Pierwsza połowa roku to także wzrosty w istotnym obszarze działalności Netmedia, jaką jest sprzedaż miejsc hotelowych, prowadzona m.in. za pośrednictwem flagowego serwisu hotele.pl. Odnotowano tu wzrost sprzedaży roomnight o 7,6 proc. do poziomu 136 tys. 661.

"Cały czas pracujemy również nad uproszczeniem struktury Grupy i optymalizacją kosztów prowadzonej działalności. Na koniec trzeciego kwartału planujemy połączyć dwie kolejne spółki zależne z eTravel S.A, podmiotem dedykowanym w grupie do prowadzenia działalności na rynku turystycznym. Jednocześnie w pierwszym półroczu ograniczyliśmy koszty działalności które spadły o 300 tys. zł rok do roku" - dodaje Andrzej Wierzba.

Poza branżą turystyczną Grupa Netmedia jest także obecna m.in. w branżach usług lokalizacyjnych oraz usług na rynku nieruchomości i na rynku sprzedaży numizmatów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com