TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W Pekinie odbyło się doroczne spotkanie członków Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA). Zwrócono uwagę na sytuacje europejskiego rynku lotniczego, w oparciu o kluczowe decyzje dotyczące konkurencyjności i programu handlu emisjami. Ważnym elementem była dyskusja perspektywiczna na temat lotniczego transportu towarowego.
reklama
Według wstępnych ustaleń europejskie linie lotnicze mogą zakończyć 2012 ze stratą równą 1,1 mld dolarów. Ku zaskoczeniu jest to wynik dużo gorszy od prognozowanych w marcu 600 milionów dolarów. Niezmienne pozostał wynik finansowy linii lotniczych z całego świata, w tym roku ma wynieść +3 mld dolarów.
Wśród pozytywnych tendencji wskazano rosnący ruch pasażerski oraz spadek cen paliwa. Biorąc jednak pod uwagę podróże biznesowe, które do tej pory generowały największe zyski, a obecnie zbliżają się do krytycznego poziomu należy spodziewać się strat w tym sektorze. To m.in. powód, dla którego krajowy LOT zlikwidował mało rentowne połączenie do Wietnamu.
Przedstawiciele IATA mieli okazję wypowiedzieć się na temat Europejskiego Programu Handlu Emisjami (ETS), który swym zasięgiem ma objąć przewoźników na całym świecie. Póki co wdrożenie programu rodzi szereg sprzeciwów, szczególnie ze strony azjatyckich przewoźników. Jeśli chodzi o sytuacje na europejskim rynku, opłaty mogą być zabójcze szczególnie dla tanich przewoźników. Taki podział skutecznie hamuje ekspansję i rodzi podziały.
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych zrzesza około 240 linii lotniczych z całego świata. W minionym roku rynek lotniczy osiągnął zysk na poziomie 7,9 mld dolarów, rok wcześniej w 2010 było to 15,8 mld dolarów na plusie.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami