TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-04-11 - Co wydarzyło się na EuroGastro 2014?

18. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro 2014 zostały zakończone. Jak podają organizatorzy, wzięło w nich udział 278 wystawców z 17 krajów, a także niemal 20 000 odwiedzających.

reklama


Podczas EuroGastro wystawcy zaprezentowali nowości sprzętowe i rozwiązania dla gastronomii, mistrzowie kulinarni wyłonili talenty, a właściciele i managerowie restauracji mogli skorzystać z wiedzy specjalistów w zakresie marketingu.

Organizator targów, firma MT Targi Polska, kieruje tę imprezę do właścicieli i managerów restauracji, hoteli i pensjonatów, klubów, pubów, małej gastronomii, kawiarni, firm cateringowych, hurtowni gastronomicznych, dystrybutorów produktów i usług dla sektora HoReCa, kucharzy i szefów kuchni, a także zarządzających punktami zbiorowego żywienia.

Przedstawiciele firm polskich i zagranicznych zaprezentowali kompleksową ofertę do prowadzenia biznesu gastronomicznego. Obecni byli producenci i dystrybutorzy wyposażenia zaplecza kuchennego, w tym maszyn, urządzeń gastronomicznych i pieców konwekcyjno-parowych. Na targach zaprezentowali się także wystawcy oferujący produkty pozwalające utrzymać czystość w restauracji i na zapleczu. Prezentowane były środki czystości, odzież ochronna oraz zmywarki.

Liczne grono stanowili producenci, importerzy i dystrybutorzy żywnoÅ›ci. Jak podkreÅ›lajÄ… przedstawiciele organizatora imprezy, firmy MT Targi Polska, jest to rosnÄ…ca grupa wystawców. Przez wszystkie trzy targowe dni w sektorze kawowym unosiÅ‚ siÄ™ wspaniaÅ‚y aromat. OdbyÅ‚a siÄ™ tam VI Olimpiada Kawy®, organizowana we współpracy z firmÄ… Apro Trade/ Akademia Kawy pod patronatem SCAE. Zainteresowani sprzÄ™tem oraz kawÄ… mieli możliwość dokonania przeglÄ…du oferty dostÄ™pnej na rynku.

W trakcie imprezy odbyły się konkursy, które na stałe goszczą w programie imprezy. Teo Vafidis poprowadził 9. Festiwal Kuchni Greckiej, a Robert Sowa wyłonił "Kulinarny Talent 2014". Nowością był konkurs "Polska wołowina, wołowina z przyszłością" organizowany przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego wraz z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Szefów Kuchni i Cukierni, który promował polską wołowinę.

Po raz pierwszy do udziału w konkursie zostali zaproszeni nauczyciele szkół gastronomicznych. Stanęli do walki w czasie jednego z etapów programu "Gotuj lokalnie" organizowanego przez Akademię Kulinarną Marcina Budynka oraz Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi. "Szkolenie dla nauczycieli gastronomii to na targach nowość. Doszliśmy do wniosku, że edukując ich jesteśmy w stanie dotrzeć do szerokiej grupy uczniów, co byłoby niemożliwe do osiągnięcia w inny sposób" - Marcin Budynek. "Chcieliśmy także dać szansę nauczycielom zmierzyć się w konkursie, aby później mogli przekazać wiedzę swoim uczniom. Udział w takim projekcie to też możliwość zupełnie innego spojrzenia na dotychczasowe gotowanie. Dostrzegam w tej grupie ogromny potencjał i chęć rozwijania swoich umiejętności" - dodał.

Podczas EuroGastro rozstrzygnięto także konkursy. W konkursie o nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora Targów EuroGastro 2014 pierwsze miejsce zajęła firma Pro Ascobloc sp. z o.o. za zestaw mebli pomocniczych na stoiska piekarnicze, a drugie miejsce Inter Europol Piekarnia Szwajcarska sp. z o.o. sp. j. za chleb drwalski mały fitness dla firmy.

Laureaci zostali również wyłonieni w konkursie na najlepszy produkt 18. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2014. W poszczególnych kategoriach zwycięzcami zostali:

Mb>Wyposażenie zaplecza kuchennego:



Sprzęt, akcesoria i surowce dla kawiarni:


Żywność dla gastronomii:


Wyposażenie sal restauracyjnych i barów:


Chemia i sprzęt czyszczący dla gastronomii:


Sprzęt, akcesoria i odzież dla HoReCa:


Oprogramowanie sal restauracyjnych i barów:


Sprzęt i akcesoria dla cateringu:


Napoje alkoholowe i bezalkoholowe oraz oprzyrzÄ…dowanie:


Zwycięskim produktom firma MT Targi Polska przyznała znak "Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2014".

W czasie targów odbyły się także szkolenia marketingowe. Wykładowcy z Katedry Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW poprowadzili konferencję pt. "Gastronomia - nowe trendy i koncepty". Jak zauważyła dr hab. Iwona Kowalczuk warsztaty odbywające się podczas targów są dobrym pomysłem, gdyż to wartościowe połączenie teorii, wiedzy naukowców i praktyków.

Specjaliści z firmy AFMedia, właściciela serwisu GdzieZjesc.info, przeprowadzili szkolenie pt. "Obecna sytuacja rynku restauracyjnego. Jak odnaleźć się i zdobyć klientów w dzisiejszych czasach". Szkolenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, a aktywność uczestników podczas warsztatów była dużo wyższa niż w poprzednich latach. To znak, że na rynek gastronomiczny wraca powiew świeżego spojrzenia i chęci rozwoju, a więc szansa na wyjście z dość widocznego w tej branży kryzysu" - powiedziała Anna Dębska z AFMedia.

Z kolei konferencja pt. "Rusz głową, czyli alternatywne możliwości zarabiania w restauracji", organizowana przy współpracy magazynu Food Service i Agnieszki Małkiewicz (HoReCa Communications), miała wskazać rozwiązania z Polski i ze świata. "Postanowiłam uatrakcyjnić wykład i poprosić o zdanie kolejnych praktyków. Zaprosiłam do rozmowy i panelu dyskusyjnego restauratorów - uznane autorytety w branży. Słuchacze doceniają doborowe towarzystwo ludzi odnoszących sukcesy i budzących szacunek, gdyż coraz liczniej przychodzą na nasze konferencje i szkolenia" - komentuje Agnieszka Małkiewicz, specjalistka ds. marketingu w gastronomii.

Targi odbyły się pod Honorowym Patronatem Janusza Piechocińskiego - Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Gospodarki.
 



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com