TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
PKP Intercity rozpoczęło testowanie systemu zarządzania jedną kolejką na dworcu Gdynia Główna. Nowe rozwiązanie służy zwiększeniu komfortu klientów oraz skróceniu czasu oczekiwania w kolejce.
reklama
Gdynia jest szóstym dworcem w kraju, na jakim przewoźnik wdrożył system jednej kolejki.
Pierwszym dworcem, na którym pojawił się nowy system była Warszawa Centralna. PKP Intercity poszukiwało prostego rozwiązania, które usprawniłoby obsługę klienta w tradycyjnych dworcowych kasach. Testy nowego systemu na największym krajowym dworcu przyniosły średnio 16% wzrost efektywności obsługi pasażerów.
Przedstawiciele PKP Intercity chwalą się pozytywnym przyjęciem nowego systemu ze strony zarówno klientów, jak i pracowników kas. "Dziś z systemu zarządzania jedną kolejką korzystają pasażerowie PKP Intercity na pięciu dworcach. Od piątku, 11 października kolejnym poza Gdańskiem, trójmiejskim dworcem, gdzie testujemy system jest Gdynia" - powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity S.A.
Testowany na gdyńskim dworcu system zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 5 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w "ogonku", a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy.
Poza Gdynią i Gdańskiem system zarządzania jedną kolejką testowany jest na dworcach w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Szczecinie. Z uproszczonego systemu jednej kolejki korzystają również pasażerowie dworców Łódź Kaliska, Poznań i Warszawa Zachodnia.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami