TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-03-03 - Jak branża może wykorzystać nowe trendy w turystyce?

W jakim kierunku rozwija się branża turystyczna? Jakie ma przed sobą perspektywy i możliwości? Jakie są nowe trendy i rozwiązania, które mogą uskutecznić podejmowane działania branży?

reklama


Między innymi o tym dyskutować będą praktycy biznesu i przedstawiciele branży turystycznej, którzy spotkają się na Konferencji "Nowe Trendy w Turystyce" po raz piąty. Wydarzenie rozpocznie się 28 marca w Gdańsku. Organizatorem jest: Gdańska Organizacja Turystyczna/ Gdańsk Convention Bureau. Partnerami konferencji są: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku oraz Centrum Kultury i Sportu w Pruszczu Gdańskim.

Wydarzenie odbędzie się w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto. Udział w konferencji jest bezpłatny, ilość miejsc jest ograniczona. Chętni do wzięcia w niej udziału mogą się zarejestrować na stronie www.trendywturystyce.pl

"Rynek usÅ‚ug turystycznych ulega ciÄ…gÅ‚ym przemianom. WpÅ‚ywa na to wiele czynników - gospodarczych, technologicznych, spoÅ‚ecznych czy nawet politycznych. Dlatego konferencja, podczas której mówimy o zmieniajÄ…cej siÄ™ sytuacji i nowych trendach na rynku turystycznym jest bardzo ważna dla branży" - mówi Anna Bartoszewicz-Pajka, Wiceprezes ZarzÄ…du GdaÅ„skiej Organizacji Turystycznej.  "Ważne jest, aby sektor turystyczny rozpoznawaÅ‚ te tendencje i na nie szybko reagowaÅ‚" - dodaje.

Branża turystyczna musi nadążać za zmianami, które w obliczu intensywnego rozwoju technologii są nieuniknione. Wspomnianym przemianom towarzyszą rosnące oczekiwania turystów oraz nowe rozwiązania, które trzeba umieć właściwie wykorzystywać. Podczas tegorocznej Konferencji prelegenci skupiać się będą na najważniejszych trendach, które funkcjonują w turystyce, a mianowicie Magdalena Rutkowska Prezes Medical Travel Europe Sp. Z o.o przedstawi rynek turystyki medycznej i jego potencjał.

Trendy w turystyce kulturowej zaprezentuje uczestnikom Max Fuzowski z Business &Culture. Nie pozostanie również bez echa wzrost turystów z Obwodu Kaliningradzkiego, a tym samym rozpoczÄ™cie "zÅ‚otej ery" dla sektora usÅ‚ug turystycznych. Jednak, co zrobić, aby z niej skorzystać? Na to odpowie Aleksandra Harasiuk konsultantka strategii obsÅ‚ugi klienta goodatservice.com,  propagatorka programu certyfikujÄ…cego "Russian Friendly". Kolejny prelegent, Monika MichaÅ‚owska z Agencji Rozwoju Pomorza S.A postawi sobie za cel przekonanie uczestników, że również maÅ‚e i Å›rednie firmy zasÅ‚ugujÄ… na miano Biznesu Odpowiedzialnego SpoÅ‚ecznie.

W trakcie konferencji podjęty zostanie temat finansowania działań w obszarze turystyki. Często, pomimo pomysłów i idei, to właśnie brak środków stanowi jedną z barier uniemożliwiających ich podejmowanie i podążanie za trendami. Organizator chcąc przekazać wiedzę na temat możliwości pozyskania środków unijnych w perspektywie 2014 - 2020 zaprosił Partycję Szczygieł Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

W trakcie konferencji zaplanowane są także trzy równoległe panele tematyczne z zakresu turystyki biznesowej, kulinarnej i marketingu online. Na pytanie Jak pozyskiwać międzynarodowe konferencje odpowie Panel "Turystyka biznesowa siłą napędową metropolii". Anna Jędrocha, Prezes Zarządu Symposium Cracoviense, opowie o procesie starania się o międzynarodowy kongres.

W drugiej części spotkania trójmiejskie firmy zajmujące się nowymi technologiami zaprezentują nowoczesne produkty - aplikacje mobilne, multimedialne prezentacje, które wykorzystuje Gdańsk Convention Bureau/GOT do promocji miasta, jako destynacji konferencyjnej.

Turystyka kulinarna stanowi obecnie jeden z wiodących tematów motywujących do przyjazdu, a potencjał Pomorza w tym temacie jest niezaprzeczalny. Dlatego Panel "Tradycja czy awangarda? Co powinno dominować w ofercie turystyki kulinarnej regionu Pomorskiego?" będzie okazją do rozmowy o kulinariach, a w szczególności o szansach, jakie otwierają się przed regionem w związku ze wzrostem popularności tego zjawiska.

Kim jest turysta kulinarny, czego poszukuje, za co jest w stanie najwięcej zapłacić? Jakie trendy w gastronomii można wykorzystać do rozwoju turystyki kulinarnej? Jaki wpływ na budowanie mody destynacji turystyki kulinarnej mają kreatywność, design i tradycja? Na te i na inne pytania znaleźć będzie można odpowiedź uczestnicząc w prezentacjach i dyskusjach panelowych z udziałem praktyków z Pomorskiego i nie tylko. 4 tematy, 12 specjalistów i ożywiona dyskusja - wedle zapowiedzi organizatorów, te zagadnienia mają zostać poruszone w trakcie panelu kulinarnego, który poprowadzą Krystyna Hartenberger-Pater - dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i Hubert Gonera - ekspert w zakresie kreacji produktów turystyki kulinarnej.

Natomiast alternatywne i tradycyjne kanaÅ‚y komunikacji e-marketingowej w branży turystycznej zaprezentujÄ… eksperci z TravelCamp: Piotr Kasperczak i Dagmara Plata - Alf. Travelcamp to nieformalne cykliczne spotkanie Å›rodowiska internetowego z branżą turystycznÄ… i hotelarskÄ….

"Wierzę, że kolejna edycja konferencji okaże się sukcesem a nowe trendy, które obserwujemy nie tylko w turystyce, ale w każdej dziedzinie naszego życia będą dla nas szansą a nie zagrożeniem. Turyści oczekują emocji, interakcji, poznawania, odkrywania, dzielenia się wrażeniami a wzrost mobilności, multitasking, kultura nanosekundy i kryzys braku wolnego czasu, to zjawiska, z którymi mamy do czynienia na co dzień, ale jak je wykorzystać w celu przyciągnięcia większej ilości turystów? Mam nadzieję, że odpowiedzi znajdziemy podczas konferencji w dn. 28 marca, na którą serdecznie zapraszam" - komentuje Anna Górska, prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej/Gdańsk Convention Bureau.

Patronat honorowy nad konferencją objęli: Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz oraz Polska Organizacja Turystyczna. Natomiast patronat medialny objęli: Brief for Poland, Live&Travel, serwis Tur-Info.pl oraz AMS.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com