TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-09-19 - Polacy wolą piwo od wódki

Polacy piją bardzo dużo wódki - to mit! Firma Diageo producent i dystrybutor napojów alkoholowych przedstawia obserwacje z których wynika, że Polacy obecnie najchętniej piją piwo - a nie jak od lat sądzono - alkohole wysokoprocentowe.

reklama


W ubiegłym roku statystyczny Polak wypił 10,6 l czystego alkoholu, w tym 3,7 l napojów spirytusowych, 6,1 l piwa i 0,4 l wina gronowego w przeliczeniu na 100% alkoholu. Dane Międzynarodowej Organizacji Zdrowia (WHO) pokazują, że więcej piją Czesi, Niemcy, ale i Francuzi.

Na polskim rynku alkoholi coraz więcej zyskują trunki dotąd mało popularne jak np. whisky. - Rośnie sprzedaż alkoholu, którego Polacy są cały czas ciekawi i co do którego nie zdołali się jeszcze przekonać. Ciekawą tendencję odnotowuje whisky, która jest najszybciej rosnącą kategorią wśród tego typu mocnych trunków i to jest kategoria, która rośnie rok do roku o ok. 23-24%. Zaledwie 15% Polaków co najmniej raz w roku ten alkohol spróbowało. To pokazuje, jak duży jest potencjał rynku z tego punktu widzenia - powiedziała Aneta Jóźwicka, dyrektor korporacyjny Diageo.

Obecnie Polacy najczęściej sięgają po piwo, które stanowi 88% sprzedawanego alkoholu. Od kilku lat na stałym poziomie jest sprzedaż wina (ok. 4% rynku). Sprzedaż wódki odnotowuje natomiast spadki w jednocyfrowym tempie. Szansą na odwrócenie tego trendu są wódki smakowe i napoje ready to drink tworzone na bazie popularnych marek.

Zdaniem przedstawicielki Diageo wpływ na mniejsze spożycie alkoholi mają restrykcyjne przepisy. W Polsce znacznie bardziej niż w innych krajach wolności marketingowe są ograniczone. - Prowadzimy dialog z ustawodawcą, pokazując, że nam również zależy na tym, by konsumenci dowiadywali się czegoś na temat naszych produktów, ale też żebyśmy mogli uświadamiać konsumentów, jak te produkty konsumować odpowiedzialnie - zapewnia Aneta Jóźwicka.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com